torsdag 30 september 2010

30/9 Dag 93

Idag har jag bara skrivit och skrivit och skrivit - cytokiner och hypoteser och metoder och allt möjligt. Ska få de första resultaten tidigast i slutet av nästa vecka så då vill jag att inledningen ska vara avklarad så jag kan fokusera helt på analysen. Så kanske jag hinner bli färdig innan semestern! Det är mitt mål i alla fall...

Nu har jag varit här i tre månader och när jag gick hem från tåget idag (försöker hålla mig vid liv i värmen genom konversationer med mig själv i mitt huvud) insåg jag hur stor del av tiden som gått åt till att vänta på att det ska bli mindre varmt. Kommer jag någonsin få uppleva ett Los Angeles där man inte behöver tänka sig för två gånger innan man går ut eller där man kan ta en spontan promenad mitt på dagen utan att ladda upp med vätska innan... Eller, hemska tanke, kan gå ner på stan mitt på dagen! Inte känna sig svimfärdig när man kommer hem? Kunna dricka te utan att svettas på hela kroppen samtidigt?

Jag kommer i alla fall inte flytta hit permanent, skulle aldrig stå ut med det här vädret! Men norra USA verkar det inte vara något fel på, mer resonabelt väder i alla fall så det skulle jag nog kunna tänka mig ett tag!

Har jag berättat att det öppnat en helt ny affär här i Pasadena som bara säljer Halloweensaker? Har en känsla av att den läggs ner om en månad... Vissa hus har varit Halloweenpyntade i några veckor redan så det blir intressant att se hur det ser ut på riktiga Halloween! Och så har de börjat köra reklam på TV för julchoklad och julklappsförslag till barnen sedan några veckor tillbaka. Snart jul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar