torsdag 2 september 2010

2/9 Dag 65

Det amerikanska sättet att skriva dagens datum är 90210. Precis som TV-serien. Det tycker amerikanerna är jätteroligt...

Idag fick jag massa tips av Ron på vad Jocke och jag ska respektive inte ska göra på våran resa:

1. I San Diego rekommenderade han Sea World före San Diego Zoo
2. Kustvägen till San Fransisco är livsfarlig och tar väldigt lång tid att åka (men vi har tre dagar på oss från Los Angeles till San Fransisco så vi behöver inte känna oss stressade även om vi hamnar bakom en lastbil som inte går att köra om). Det finns inga vägräcken ner mot havet och stenar kan ramla från berget ner på vägen.
3. San Fransico är jättefint, men man ska undvika parken vid universitetet där alla hemlösa bor. Men jag skulle aldrig ha kommit på idéen att gå in i en park full med hemläsa ändå...
4. Las Vegas är jätteroligt!
5. Queens är en intressant stadsdel
6. Washington är livsfarligt! Högst andel mord i hela USA. Man ska hålla sig inne på kvällarna och inte ta med sig för mycket pengar när man går ut, eller gömma pengarna i skorna eler nåt... Men det finns många intressanta muséer!

Appropå livsfarligt. Jag tog och kollade min USC-mail idag eftersom jag faktiskt aldrig har kollat den... Det var ingen rolig läsning. De skickar tydligen ut en varning till den mailen så fort det hänt något i området, och den senaste månaden hade det varit fyra rån och ett mord inte alltför långt från skolan... Jag är väldigt glad att jag bor långt därifrån!

Redan fredag imorgon, var tar tiden vägen egentligen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar