onsdag 1 september 2010

1/9 Dag 64

Morgonpasset på sverigesradio.se. Har inte lyssnat på radio på 9 veckor, vilken musik lyssnar man på nuförtiden egentligen? Alla pratar om Eminem och Rihanna så jag tog och letade reda på den på YouTube så jag i alla fall vet vad folk pratar om. Helt okej!

Här är lite Eminem från ljuva år 2000:

http://youtube.com/watch?v=mQvteoFiMlg

Det var inte igår...

Idag har listan på praktikapotek kommit ut! Är helt säker på mina val fram till Örebro men sen vet jag inte riktigt hur jag ska resonera. Jag vägrar tågpendla en vinter till så om jag får något bortom Örebro tänker jag flytta, och då kanske det inte spelar någon roll om jag flyttar till Sundsvall eller till Sala om jag ändå ska flytta. Så jag tror det blir Sundsvall och Timrå som kommer komma efter de städer jag kan pendla med bil till. Jag är så trött på att vänta på tåg som aldrig kommer och så trött på att ständigt behöva hålla koll på tiden och ha flera tidtabeller i huvudet.... Tågpendling - no more!

Appropå det... Al kom på en slogan för cancersjukhuset som är granne med oss. Nu är den "Fight on". Tråkigt. Al´s förslag är "Tumour - No more". Lite roligt var det ju...

I alla fall. Då borde ju Stockholm komma ganska långt ner på listan eftersom det är så svårt att hitta lägenhet där, även om det är skapligt nära hem. Funderade på Visby. Men där är det nog mer än omöjligt att hitta någonstans att bo. Synd! Då kan jag ju lika gärna välja Boden, där är det nog inga problem att hitta bostad. Och jag kommer vara lika blå som mina ben var häromdagen, fast av kyla istället för av nya jeans... Men helst inte norr om Sundsvall eller söder om Borås. Finns inget att se i någon av riktningarna! Skåne? Nej. Norrland? Kallt.

Synd att inte mammas apotek tar emot praktikanter den här terminen, de blev väl avskräckta av praktikanten som var där i våras kanske... Jag som såg fram emot att komma och styra upp saker och ting där!

Måste sova nu, kommer vara arg på mig själv imorgon vid sjutiden för att jag inte gick och la mig tidigare idag heller... Har dessutom tagit en Ceterizin. Kommer inte vara kontaktbar imorgon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar