tisdag 19 juni 2012

Maxi Cosi mobi

Jag om någon vet hur viktigt det är med bilsäkerhet, därför har jag den senaste veckan ägnat varje lugn stund på jobbet åt att läsa testresultat och analyser av bilbarnstolar i Råd och Rön, Testfakta, diverse bilsäkerhetsföreningar och lite andra förståsigpå-sidor på internet. Efter mycket ångest och tvekan och ambivalens och ändringar fram och tillbaka bestämde jag mig för att Maxi Cosi mobi var den bästa stolen. Nu har vi fått hem den, Vilhelm blev inte överlycklig...


Men han satt iallafall jättebra i den, han sitter som slickad mot ryggstödet och borde varken få whiplashskador eller hjärndöd vid en eventuell krock. Lite bra tyckte han nog att stolen var ändå:


Inatt har han haft vad man kan kalla "en intressant natt". Jag vet inte hur många gånger han vaknat. Tre? En gång skrek han, men det visade sig att han sov så han drömde nog något. Nästa gång var han klarvaken och låg och ropade "Eh? Eh!" på det där sättet som han gör när han undrar var vi är och vill ha ett svar eller leka lite. Vi orkade varken svara eller leka... Men Jocke gick upp och rättade till honom, han låg obekvämt, och sedan somnade han om igen och sov till fem. Då fick han komma över till vår säng istället och sov han ända till 7.30.

Dagens krypövning:


Dagens "men var har jag hamnat nu då?":

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar