fredag 15 juni 2012

www.jaghatarfotboll.se

Jag. Hatar. Fotboll. Är det verkligen bara jag som inte förstår det roliga med att titta på 20 svettiga män som i 90 minuter springer fram och tillbaka, fram och tillbaka över en gräsplan, alla jagandes samma boll. Han man tur blir det kanske ett eller två mål. På 90 minuter. Tråkigare än så blir det inte. Så har jag alltid tyckt och kommer alltid tycka. Ända från att jag blev tvingad att spela fotboll på varendaste liten idrottslektion (om det inte bjöds på lite innebandy som omväxling) i mellanstadiet tills den dag jag är för dement för att titta på tv kommer folboll vara det värsta straff jag kan tänka mig. Därför såg jag det som en kärleksförklaring när Jocke häromveckan köpte en till tv så att jag slipper sitta och vara arg i tre veckor för att det bara är skit på tv.

Men vi har i alla fall en väldigt söt liten fotbollsspelare här hemma: 




Jag sitter och funderar på om jag står ut med att titta på när Vilhelm spelar knattefotboll och det skulle jag nog kunna tänka mig, för Vilhelms skull i alla fall. Mamma följde ju faktiskt med och tittade på när jag red vid några enstaka tillfällen, så vad gör man inte för sina barn...

Inatt vaknade vi klockan 02.45 av att Vilhelm tokskrek i sin säng. Vi blev så förvånade för han har ju inte vaknat en endast gång på nätterna sedan nyårsaftonen och dramatisk som jag är, speciellt när någon väcker mig med ett skrik klockan 02.45, hann jag tänka på allt jag läst om hur dåligt 9-månadersbebisar sover för att det är så mycket som händer utvecklingsmässigt "Åh nej, ska vi aldrig mer få en endaste natt lugn och ro...". Jocke gick upp och försökte lugna ner honom men det gick inte. Katastrof! Men när han lyfte upp honom fick utbrottet sin förklaring - blöjan hade läckt och sängen och pyjamasen var helt blöt. Inte så skönt att sova i en blöt pyjamas. Fast allt det där med sängen och pyjamasen missade jag, jag somnade om när Jocke gick upp. Ibland undrar jag vem som är mest mamma i det här huset.

Idag har vi varit husägare i 1 år! Grattis huset!


Vilhelm fortsätter köra hårt med sina krypförsök - han står och gungar fram och tillbaka och idag lyckades han lyfta ett "bakben" utan att ramla, men när benet var lyft visste han inte riktigt vad han skulle göra så han ställde ner det på samma ställe igen.

Imorgon är det bröllopsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar