lördag 23 juni 2012

Midsommar-Vilhelm

Hela veckan har jag varit jättesur för att jag måste jobba på midsommar och därför skulle missa Vilhelms första midsommar. Så gissa om jag blev glad när vi hade så lite kunder att jag kunde sluta en timme tidigare och då hann åka med Vilhelm till Kungsudden och titta på midsommarfirandet! Jag vet inte vad som kunde ha gjort mig gladare.

Vilhelm var (såklart) jätteglad när vi kom dit, är det något han tycker om så är det att titta på folk och att lyssna på musik. När det dessutom var både musik och massa människor, som dessutom dansade, blev han lika lycklig som jag blev när jag insåg att jag kunde sluta en timme tidigare!




"Men mamma, jag har inte tid att vara med på kort, jag vill titta på dansen!"



När vi kom hem var han trött efter alla intryck....


Medan Vilhelm tog en lång, lång middagslur fixade vi andra maten:


Sedan vaknade Vilhelm och kladdade mat på hela duken. But don´t worry! Det gick att torka bort.


Så det var Vilhelms första midsommar, den firades med farmor och faster Amanda, och var tydligen totalt utmattande för han ville gå och lägga sig rekordtidigt och sov lungt nästan hela natten medan Jocke och jag precis som förra helgen var uppe alldeles för länge och drack en flaska vin och tittade på film.

Nu en sak som inte har det minsta med midsommar att göra - när jag var ute och gick imorse såg jag världens största huggorm. Uschusch! Jag tror jag stannar inne resten av dagen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar