fredag 29 juni 2012

17 timmar till semester

17 timmar kvar till semestern! Idag är jag för trött för någon större utläggning, så bilderna får tala för sig själva. Just ja - Vilhelm har lärt sig vinka! Jag blev jätteförvånad igår när han helt plötsligt viknade tillbaka när jag vinkade hejdå till honom. Lika förvånad som när han släckte badrumslampan själv (fast då berättade Jocke att han gjort det flera gånger förut. Taskigt att inte berätta för mig...). Han kan så mycket som vi inte vet att han kan.

Vi har rensat lagret lite idag på jobbet och plockat ut sånt med lite dålig hållbarhet, därför fick jag med mig sjuflaskor babytvätt och tre månaders förbrukning special-D-droppar med omega tre. Vilhelm kommer inte bara bli extremt ren utan också extremt smart. Bra.

På vägen hem stannade jag på Coop för att köpa blöjor ("Vi har Eskilstunas billigaste blöjor!"). Det är en riktig utmaning att hitta rätt blöja... Han har vuxit ur steg tre och måste ha något större, något för sjukilosbebisar, men ska det vara "Dry max", "Active fit", Libero, Pampers, Coops egna märke? Vilken är bäst? I Vi Föräldrar fick Libero bäst betyg men jag tycker att deras blöjor i alla fall i steg två och tre har varit alldeles för tjocka. För en liten smal bebis passar faktiskt Pampers bäst. Det fick bli Pampers Active fit efter mycket funderande. Är det inte dags för Vilhelm att sluta med blöjor snart?

Äta lite underlägg:




Äta lite majskrok:


Göra rolig min vid matbordet:


Den stora nappen accepteras fortfarande:


Fast är man en stor pojke behöver man ingen napp....



...bara när man ska sova:


Jocke har fått en ny leksak - en alldeles egen gräsklippare. Han är överlycklig och han provklippt gräset och ville att jag skulle komma ut och titta på underverket. Men jag stannade inne. Det regnade.

När jag vaknar imorgon är det 7,5 timmar kvar till semestern!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar