söndag 1 juli 2012

Igår

Semester, semester, semester! Inget jobb på tre veckor! Inget gnäll, inget tjat, inga dumma frågor utan bara Vilhelm tjugofyrasju i tre hela veckor framåt.

Dessutom så är det två år sedan jag åkte till Los Angeles, det är också värt att fira, jag skulle utan en sekunds tvekan åka tillbaka på en gång om jag fick möjligheten!

Vilhelm hittar på bus som vanligt när jag är på jobbet, det är så roligt att komma hem och hitta en massa glada bilder i kameran:


Fast det ser ju lite oroväckande ut att tugga på en pingisboll...:


Solhatten är ingen favorit. Vilhelm har lärt sig hur man tar av sig en mössa så nu gäller det att knyta fast allt man vill att han ska behålla på huvudet. Eller distrahera honom så att han glömmer bort vad det var han skulle göra. Fast den här rosetten blev ju inte så bra...:


Det första jag gjorde på min semester var att åka hem till Gersillagatan 42 för en sista titt på huset innan det säljs imorgon. Sorgligt var det att tänka på att det nya ägarna inte vet varför det är ett hål i mattan på Anders och mitt gamla rum eller varför det är en fläck på tapeten i mitt gamla rum eller varför äppelträdet är så sönderklippt. Jag tror inte de kommer reflektera över det heller, de nya ägarna verkar milt sagt "lite speciella".

I alla fall slutade besöket med att Vilhelm började lukta väldigt mycket misstänkt bajsblöja men det fanns inte en chans att vi skulle få byta den inomhus nu när mina föräldrar har flyttstädat oavbrutet i tre veckor så det fick bli ett utomhusblöjbyte:


Det gick bra det också.

När vi kom hem hade Vilhelm blivit så inspirerad av all städning så att han också ville ha en städtantnäsduk på huvudet:




Min egentliga tanke när jag knöt på honom den var att han skulle se ut som en sån där Los Angelesisk ganster, men det är han alldeles för söt för att lyckas med!

2 kommentarer:

  1. grupperna heter "för tidigt födda barn" & " föräldrar, anhöriga och vänner till extremt prematura barn"

    SvaraRadera