måndag 2 juli 2012

Normal

67 cm och 7176 gram! Vilhelm har växt ifatt normalkurvan både på vikten och längden - ingen är stoltare än jag över min lilla tjockis! Jag trodde det skulle ta mycket längre tid än 10 månader så det känns jättekonstigt nu när vi faktiskt kommit upp till den där magiska "normalkurvan". Är det så här det känns att ha ett "normalt" barn som inte är för tidigt fött....? Undrar om någon med ett "normalfött" barn kan förstå hur glad jag är över att han äntligen kommit upp till kurvan och att allt gått bra och att det inte blivit ett enda av de problem jag förväntade mig när jag låg där på bb med ett dropp i handen som inte gav någon som helst verkan på värkarna.

Normal.

Tänk att den här dagen skulle komma. Ju mer jag tänker på det desto overkligare känns det.

Bvc-rutschkana:


När vi kom hem var vi så glada så att vi ville fira med att åka till Eskilstuna och köpa liteträolja till altanen - vad ska man annars göra när man är riktigt glad om inte olja in altanen? Vi vet inte hur man roar sig. Och träolja blev det men då såg vi att det var rea på Mio så vi tog oss en titt där också. Det var dumt för det slutade med att vi spontanköpte ett vitrinskåp. Vi försvarar oss med att vi tittat på skåpet i åratal men inte tyckt vi haft tillräckligt med pengar för att lägga så mycket på ett skåp men nu har vi pengar i massor (.....?) och det var dessutom rea på det. Faktiskt. Sedan hittade vi några saker till Vilhelms rum. Titta vad lång han är:



120 cm! Rekord!

Jag kan inte släppa att han vuxit tre cm på 40 dagar. Vad ger vi honom för mat egentligen? Idag fick han smaka vispgrädde och det tyckte han var mums, så det är kanske inte så konstigt att han går upp snabbare än han borde (enligt kurvan...).

Inte lika roligt idag - hejdå huset, hoppas du kommer trivas bra överens med dina nya invånare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar