lördag 21 juli 2012

Klappa fiiiiint

Vilhelm har faktiskt blivit lite snällare mot marsvinen, nu lossnar det inga hårtussar när han bara ska klappa dem lite.


När jag satt och skrev föregående mening kom jag att tänka på en sak - hur ska vi lyckas övertyga Vilhelm om att hålla sig borta från burarna när vi tar in dem till hösten? Han har ju blivit extremt mycket rörligare redan nu än vad han var när marsvinen flyttade ut så jag vågar knappt tänka på vilken fart det kommer vara på honom om 1.5 månad. Vi får hitta på något. Jocke brukar faktiskt vara bra på att hitta på smarta lösningar. I värsta fall får stackarna flytta in i lite mindre burar som man kan ställa upp på något bord men de har ju vant sig vid att ha lite utrymme så då blir det nog bråk både här och där. Hmmmm..... 

Världens stoltaste Vilhelm som har lärt sig att göra armhävningar och att stå på fötter och händer istället för knän och händer. Han är ju starkare än mig, jag kan absolut inte göra en endaste arnhävning!


Idag har vi varit hos Jockes kompis och lämnat tillbaka lite kläder i storlek 62 och fått låna lite i storlek 74 (Tack!!). Tänk att min lilla, lilla bebis skulle bli så stor så att han kan ha storlek 74! Det roliga var att vi där träffade en bebis som var född bara en vecka innan Vilhelm och även om han växt ifatt den understa normalkurvan så är han fortfarande mindre än en "vanlig" bebis. Och jag upptäckte hur roligt det är att prata med andra mammor som bara vill prata bebis. Ingen på mitt jobb har ju ett lika litet barn så det blir mest prat om dåliga scheman och semesterplaner. Oj, oj, oj vad jag ska se till att träffa andra mammor när jag är ledig i höst!

Dagens jordgubbsskörd blev den största någonsin:


Nästa år ska vi utöka jordgubbslandet.

Nu ska jag ta och framkalla lite kort, jag har inte kommit längre än till fjällsemestern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar