måndag 30 juli 2012

"Vad säger du tanten?!"

Jag som trodde att förkylningen var över - den har kommit tillbaka men ny styrka. Det känns som att jag har snor i hela örontrumpeterna, jag hör inget, kan inte andas och har ont i nacken och revbensmusklerna och huvudet. Det blir en intressant dag på jobbet imorgon - pensionärerna hör inte vad jag säger och jag hör inte vad pensionärerna säger. Intressant är bara förnamnet. Det känns som att jag har huvudet i en kastrull.

När mamma är sjuk får Vilhelm sköta underhållet här hemma. Fixa tvätten:


Åka och besikta bilen (den gick igenom!):


Hos farmor fick han i alla fall vila lite från hushållsarbetet och leka med sitt favoritlock:


Eftersom jag inte ska jobba på Erikslund förens på lördag var jag absolut tvungen att ta en sista tur på rean, vem vet om den finns kvar på lördag? 3 för 2 på Polarn och Pyret:


Och så hittade jag tre jättefina bh:ar på halva reapriset. Vilken lyx att äntligen kunna köpa en bh som inte är en amnings-bh! Snart ska jag dra ner ännu mer på amningen, Vilhelm börjar verka lite ointresserad och jag vill ha tillbaka min kropp, men säger Livsmedelsverkat att man ska delamma tills barnet är 1 år så tänker jag delamma tills barnet är 1 år. Punkt. Avslutningsvis hittade jag en bikini som jag kan ha på babysimmet till hösten. Man kan ju inte se ut hur som helst när man ska på babysim, då får ju Vilhelm skämmas!

Moster Linnéa har varit på Liseberg:


Vilhelm tyckte att påsen var jätterolig och att prislappen var god att tugga på! Hmmm, hur ska det gå på 1-årskalaset? Jag måste träna honom att se tacksam ut...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar