lördag 7 juli 2012

En vecka utan internet väntar

Imorgon åker vi hit:



Sommarstugan i Ljustorp utanför Sundsvall!

Det är verkligen tur att vi köpt regnkläder för jag har sett på långtidsprognosen att det blir regn hela veckan, fast det är vi vana vid nu. Jag förstår inte hur det alltid kan regna i Sundsvall! Alltid när vi är där i alla fall. Så var det aldrig när jag var liten, då sken alltid solen när vi var i stugan. Konstigt.

Jocke har tröttnat på mitt gnäll om att jag inte har något att ta på mig - jag har faktiskt provat igenom alla mina byxor och klänningar, de enda som passar är träningskläderna och mammakläderna. Mammakläderna vägrar jag ta på mig om jag inte är gravid och yogabyxorna har jag gått runt i hela veckan, så idag tvingade han mig att åka och köpa lite nya kläder.

Jag hittade massor med kläder på rean ....till Vilhelm. Men faktiskt lite till mig också, två linnen, två par shorts och ett par jeans så nu har jag äntligen något att ta på mig! Och det bästa av allt var att jag inte behövde så mycket större storlekar än BV (Before Vilhelm), bara 1 storlek större. Nu måste jag bara få bort lite mage så är jag relativt nöjd sedan. Jag måste skryta lite också - jag har gått ner ett kilo på en veckas semester! Det märks hur stilla jag sitter på jobbet och hur lite jag orkar göra när jag kommer hem.   

Vilhelm provåkte sin nya stol till Eskilstuna och den fick mer än godkänt! När vi har spänt fast honom i babyskyddet har han skrikit och spännt hela kroppen och tittat på oss med sina argaste ögon men i den nya stolen sa han inte ett pip när vi spännde fast honom. Kanske för att han ser bättre eller för att han har bättre utrymme? Tänk att han ska ha den där stolen tills han fyller fem år, då kommer han vara stor!

Stackars Vilhelm ligger i sängen och sover och svettas trots att fönstret är öppet och han sover utan täcke, han är så varmblodig precis som sin pappa.

Vi ses om en vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar