onsdag 4 juli 2012

Bekväma VIlhelm

Det är ju omöjligt att installera den där nya bilstolen! Imorgon är det vi som ringer till pappa så att han kan komma hit och fixa det. Kan inte pappa fixa det kan ingen fixa det, så det så!

Det är jobbigt att ha semester - Jocke och jag är helt slutkörda och vill helst gå och lägga oss samtidigt som Vilhelm. Så går det när man har en hel lista med saker som ska fixas på tre veckor. Slitsamt.... Men samtidigt hoppas jag att semestern aldrig tar slut, jag längtar inte tillbaka till jobbet det allra minsta.

Massor med bilder från idag:


Vilhelm är lite bekväm av sig....


Men när vi kom fram till korna (tjurarna) hade han somnat.


Glad på filten med mamma och moster:






Äntligen var det tillräckligt varmt för att inviga poolen från farmor!


Men det är så klart ännu roligare om det är vatten i den:


Bekväm Vilhelm relaxar i poolen:



När det var dags att gå upp blev han så här arg:


Någon har börjat få en väldigt stark egen vilja.... Men det är ju bra att han tycker om att bada, då kommer han åtminstone uppskatta babysimkursen till hösten!

Jag har gjort en dum sak. När jag var i Ullared i våras köpte jag ett myggnät till vagnen eftersom det bara följde med ett regnskydd när vi köpte den. Trodde jag. Igår hittade jag ett myggnät inbyggt i suffletten. Jaha. Så nu har vi två myggnät. Men det är ju i alla fall bättre med två myggnät än inget myggnät. Och det fungerar väldigt bra:


Inga myggor på min bebis!

Bambi och Sotis fick sällskap av en kompis med ovanligt taggig päls som de följde efter längs burgallret tills kompisen försvann ner till syrénhäcken:


Marsvin och igelkottar är faktiskt väldigt lika varandra.

Imorgon fortsätter vi olja in altanen. Stressigt, stressigt...

5 kommentarer:

  1. Vilken härlig pool han verka ha fått.. men varför badar han med kläderna på..? Härmar han farbror Melker från saltkråkan kanske ;)

    William badar alltid naken med solhatt bara.. för jisses va skönt det är att va nakenfis i poolen tydligen ...då kan man plaska vildare än vildast.. haha!!

    Oh va härligt att Vilhelm har gått upp så mycket och ligger bra på kurvan förstår hur härligt det måste kännas.. och snacka om att det har gått fort.. nu är han ju stora killen jööö!! Är ju snart i fatt William.. =)

    *kram*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, det är nog jag som är lite överkänslig och rädd att han ska bränna sig, då måste UV-byxorna och en tröja vara på. Jag borde ta och slappna av lite kanske.... =)

      Jag blev jätteglad när jag såg att han växt ifatt kurvan, egentligen borde det ju inte spela sån stor roll, men det det blir ju alltid lite speciellt när de var så små när de föddes, han har ju nästan gått upp 7 kilo från när han vägde som minst!

      Kram!

      Radera
    2. Ojdå, sex kilo menar jag! Han vägde faktiskt inte 200 gram som minst....

      Radera
    3. Jaha hehe jag trodde det berodde på något annat.. =)
      Ja du borde nog slappna av lite för jag tycker det ser ut som att det är tak på poolen oxå..?!
      Hehe så låt han vädra rumpan nästa bad du thihih

      Ja du det va inte stora då inte, så det är faktiskt helt otroligt hur mycket de växt sen man fick hem dem.. Både våra pojkar är ju stora killar nu.. =)

      Radera
    4. Nej, inte tak, parasoll! Som sagt, jag är livrädd för solen =)

      Radera