lördag 28 juli 2012

Grilleftermiddag

Wiiiieeee!


Nu har jag jobbat två dagar i rad på Erikslund och jag har faktiskt börjat få tillbaka lite arbetsglädje igen - det är ju som semester att jobba där! Men det värsta (bästa?) är att det ligger mitt i ett stort shoppingcenter så jag har redan hunnit med två shoppingturer. Det är nog tur att jag inte jobbar där alltid, då skulle lönen vara slut innan den kommit in på kontot...

Veckans bebisshopping:


Efter jobbet kom jag hem till en riktig grilleftermiddag tillsammans med Jockes mamma, moster och syskon. Halloumiost är verkligen extremt god! Dumt att jag inte ätit det sedan jag tog studenten trots att jag tyckte den var extremt god då också. Ibland är jag så trög så att jag blir irriterad på mig själv. Exempelvis så är det bästa godiset jag vet "Maltesers" (stavning...?) sedan jag köpte det i England 2001. Nu är det många, många år sedan det godiset kom till Sverige men jag har inte kommit mig för att köpa det än trots att det är det bästa jag vet. Trög är bara förnamnet.

Tok-Vilhelm busar:




Bättre än sittkudden? Om man sätter honom i en låda kan han omöjligt lägga sig ner.


Vilhelm fick en hel hög med presenter från farmor och fastrarna:


Jocke blev jätteglad över fotbollsstället, jag tyckte det var ganska praktiskt med en mjuk verktygslåda så att han inte bankar sig själv i huvudet med bultbrädehammaren mer. Han borde ha blåmärken i hela ansiktet nu, han har slagit sig både i olika skåp, bordet och klosslådan, men enda gången han fick ett blåmärke var när han fick dammsugarmustycket i pannan (anmäl oss inte till socialen, det var verkligen inte meningen, jag skulle ju flytta på den just för att han inte skulle få den i huvudet och så tappade jag den... Dålig mamma...).

Nu har Jocke äntligen målat fårdigt Vilhelms skåp så nu ska vi börja inreda hans rum. Kanske, kanske ska han få börja sova där också. Vi skjuter fram det hela tiden, hur ska vi klara oss utan Vilhelm bredvid oss?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar