onsdag 18 juli 2012

Bebissemestershopping och storkok

Jag kan meddela att kantarellmackan var extremt god och att Vilhelm smaskade i sig smultronen med stor aptit. Lite röda vinbär fick han också, det var precis lika gott! Och så är Jocke nästan färdig med bokhyllan och jag är nästan färdig med sorteringen och organiseringen av min garderob. Jädrans vilken effektiv dag!

Här är kläderna jag köpt till Vilhelm, de flesta är faktiskt i storlek 74, tänk att min lilla, lilla bebis skulle bli så stor. Men han får använda kläderna i storlek 68 tills de är totalt urvuxna, helst vill jag att de ska vara helt sönderanvända så att de verkligen har använts, men så brukar det ju inte bli med bebiskläder. Vi får väl se när han börjar på dagis och ska vara ute och krypa i sandlådan och hoppa i vattenpölar - då kommer jag få se utslitna kläder!


Och så klart denna underbara kreation, jag tycker han blev jättesöt!


När jag hade lagat till denna jätteportion fiskgryta med potatis insåg jag att vi glömt stavmixern i sommarstugan. Jobbigt läge. Först provade jag att mosa med potatismosaren men det var omöjligt så jag fick ta fram stora, stora mixern som vi gömt längst in i skåpet för att den är så jobbig att göra rent när man använt den. Mixat i lagom "10-månaders-bebis-utan-tänder"-storlek blev det i alla fall. Mamma sa att jag kunde låna hennes stavmixer nästa gång det blir storkok.


Åtta burkar mat blev det.

Sedan var vi helt slut....


I alla fall jag. Vilhelm var lika pigg och glad som vanligt och ville leka något roligt som involverade en engagerad mamma.

Imorgon ska vi vara hos sjukgymnasten i Västerås klockan 8.15. Hoppas det blir sista gången, jag tycker han är väldigt stabil i nacken och liksidig i sina rörelser men vi får väl se vad expertisen tycker. Jag ska i alla fall fråga varför han inte tycker om att sitta utan hellre ligger på mage eller står upp. Troligtvis beror det på en dold livshotande sjukdom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar