onsdag 25 juli 2012

Sommarens varmaste dag

Okej, jag ska sluta klaga, det var faktiskt inte så jobbigt med ett 10-timmarspass som jag trodde. Speciellt inte när man har 17 kunder på 10 timmar. Värre var det idag. Jag skulle jobba på apoteket vid IKEA och eftersom jag aldrig jobbat där tidigare så vill man ju göra sitt bästa intryck. Jag vaknade med så ont i nacken så att jag inte kunde röra huvudet och knappt resten av kroppen heller, det har aldrig hänt förut, jag brukar ju alltid vara frisk! I alla fall så tänkte jag inte stanna hemma på grund av lite outhärdlig smärta och det var en ganska intressant upplevelse att köra bil utan att kunna röra på huvudet (det är väl för sådana här tillfällen man har backspeglar...?). Jag får hoppas att jag inte såg alltför ansträngd och konstig ut under arbetsdagen.... Jag kände mig faktiskt lite bättre efter två Alvedon, en Ipren och en Diklofenak.

Eftersom jag slutade redan klockan 15 så hade jag massor med Vilhelm-tid att hinna med när jag kom hem. På årets varmaste dag blev det såklart ett bad i poolen!


"Usch, vad varmt!"


Mina favoritkillar är redo för poolen:


Bada!


"Kolla mina muskler!"


Bada på mage:


Lilla grodan:


Lite bus med pappa efter badet:


Vilhelm kollar vad som finns i hinken....




Jag tror vi borde ha tagit badet efter middagen istället....


Idag har Vilhelm inte haft det lätt. Jag hoppas verkligen att de där tänderna kommer snart! Han ville inte äta middag förens han fick sitta i mitt knä och efter att han legat i sängen och skrikit och gnällt i en timme gav vi honom en alvedon för han måste ha haft ont. Han brukar ju somna på en gång annars!

Så vi hoppas på att få se två små tänder imorgon. Eller 32 små tänder så att vi har det avklarat på en gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar