söndag 1 juli 2012

Semesterdag nummer 1

Semesterdag nummer ett har varit precis som jag hoppas att resten av semesterdagarna ska bli - massor med Vilhelmtid och massor med saker fixade. Men mest av allt massor med tid med Vilhelm.



Smultron!


Suuurt....


Men väldigt spännande ändå, han fick inte nog av dem!



Ligga och titta på pappa som fixar nät över jordgubbarna så att inte fågeln/igelkotten/katten/
marsvinet äter upp dem:


"Filtar är för bebisar! Jag ligger hellre på gräset!"


Äta upp mammas skor:


Äta lite torra löv:


På eftermiddagen började det regna så vi höll oss inomhus resten av dagen. En fruktansvärd olycka skedde - Vilhelm skar sig på pappret när han bläddrade i en bok och helt plötsligt var det små blodiga fingeravtryck både i boken och på golvet. Gissa hur svårt det var att få fast ett plåster på ett så litet finger? Vilhelm kunde inte förstå varför plåstret satt fast på fingret och varför det inte försvann varken när han drog i det eller när han skakade handen:



Men plåstret glömdes snabbt bort med lite lek, fast han blev lika förvånad varje gång han fick syn på det och til slut lyckades han dra bort det. Då blir man så här glad:


Imorgon ska Vilhelm till bvc och jag ska till barnmorskan, vi har lyckats passa in det så bra så att vi inte ens behöver åka hem mellan besöken. Det kallar jag bra planering! Jag tror att Vilhelm väger 7.7 kilo och Jocke tror att han väger 8.05 kilo. Vi får se vem som har rätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar