lördag 31 juli 2010

31/7 Dag 32

Har precis ätit en jättegod middag med Judith och två grannar. Hembakat bröd, lax, cous-cous med svamp och körsbär till efterrätt. Har lite dåligt samvete för att jag inte lagar någon god mat som jag kan bjuda Judith på när hon alltid bjuder mig på så god mat... Men imorgon ska jag göra vegetarisk "kött"färssås så hon kanske vill smaka lite av den!

Det har varit väldigt skönt att vara ledig idag, och det känns så bra att inte behöva plugga någonting alls på helgerna. Om exakt ett år idag är jag färdig med utbildningen, så då behöver jag aldrig mer sitta och "slösa bort" alla tillgängliga kvällar och helger! Känns jättebra!

Började dagen med att bli väckt av sopbilen klockan sju. Jag förstår inte varför den kommer så många dagar i veckan och varför den måste komma så tidigt på morgonen och föra oväsen utanför mitt fönster. I Kungsör kommer den varannan vecka och det tycker jag räcker ganska bra. Men det är klart, det är ju varmare här så det skulle säkert börja lukta om de inte tömdes ofta, men jag tycker ändå att de lika gärna skulle kunna komma lite seanre på dagen eller vara lite tystare på lördagsmorgonen i alla fall...

Men sen sov jag några timmar till och vaknade vid nio istället. Var ute och gick nästan en timme. I fina San Marino stod två polisbilar med blinkande ljus utanför ett hus, undrar vad som hade hänt där? Mord och misshandel i fina området kanske? Eftersom jag aldrig kommer få veta kan jag lika gärna hitta på en egen historia och för all framtid titta snett på de som bor i huset... Det är nog det enda rätta.

Sedan gick jag ut på jakt efter en ny väska som är tillräckligt stor för att datan ska få plats i den. Men det hittade jag inte. Men titta vad jag hittade istället:

Tre små och en normalstor handtvål och tre små handkrämer med olika lukter. Behövde jag en stor handtvål, tre små och tre små handkrämer? Nej. Men behövde jag en stor handtvål och tre små handtvålar och tre små handkrämer om de kostade sammanlagt fem dollar istället för 23? Ja. I love that store!

Dit ska jag ta med mamma och Linnéa! Det finns nog nåt för pappa också, annars får han hjälpa oss att välja ut de bästa sakerna och komma med goda råd...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar