tisdag 13 juli 2010

13/7 Dag 14



Är det inte så här Californien ska se ut! Palmer, blå himmel och om ni tittar riktigt noga ser ni att gatan till och med heter "California Boulevard", det är faktiskt den gatan jag bor på, mycket kaliforniskt!



Här är katten Shimmy. Hon ser ut som katten Lisa hemma i Sverige men är ungefär en tredjedel så stor, jättesmal men däremot jättelång. Och smart också, Judith har fått byta ut alla handtag mot såna man vrider för att öppna samt satt barnspärrar på alla lådor för att hon ska hålla sig därifrån. Men det var inte det jag tänkte berätta, jag tänkte bara berätta att jag glömde en sak på min lista igår - jag råkade släppa ut Shimmy som absolut inte får gå ut.... Men hon blev så förvånad när hon väl lyckades komma ut och visste inte vad hon skulle göra med sn nyvunna frihet så det var lätt att fånga henne som tur var!

Nu har jag fått det bekräftat att jag får gå labbsäkerhetskursen på fredag, bra att jag inte behövde vänta två veckor i alla fall! Så nu blir jag bara två dagar försenad med labbarbetet, det kan jag ta igen och hoppas på att Paul Handledare inte tycker att jag är alltför ineffektiv.

Så jag fick en till ledig dag, men det tyckte jag nog att jag förtjänade efter att ha suttit med de där IRB-uppgifterna hela helgen. Så jag tog och gjorde det jag hade tänkt göra i lördags - jag gick ner till Old Town Pasadena och kollade på alla affärer! Åhhh, vad mycket fina affärer det fanns...

Jag var på Macys, Forever 21, Victorias Secret, Pottery Barn, Gap... och HM... Jag letade efter ett par flip-flops som jag kan förvänta mig går sönder inom fem månader så jag inte behöver ta med dem hem, så det skulle vara billigt och gärna dålig kvalitet...! HM kan man lita på, jag hittade ett par för 5,95. Alldeles lagom!

Hittade massor med fina saker! Men tyvärr hade jag glömt att lägga i kontanter i plånboken, de låg kvar på rummet. Men det var nog lika bra. Hoppas jag inte får några nya "onödiga" uppgifter att göra under helgen (jaha, var jag här för att göra exjobb?? Inte för att ha semester??) för jag har planerat för en shoppingtur. Med pengar... Har inget emot att leva på ris och grönsaker tills dess, bättre att köpa nåt roligare för pengarna! Kanske 6 bodylotions och duschkrämer för 30 dollar på Victorias secret...?

Idag var det jättevarmt! Klockan är nu 20,29 och jag kan fortfarande inte stänga fönstret för att det är så varmt. Riktig Kalifornisk värme! Orkade knappt gå ut och gå, det var jättevarmt.

Men tv:n går inte att få någon ordning på. Den pratar spanska och planerar att fortsätta göra det. Får se det som en bra repetition av Spanska A-kursen...

2 kommentarer:

  1. Vad trevligt, nu går det att kommentera !
    Vi har det lika varmt i Skåne …
    Kul att du lägger in bilder i bloggen, så vi andra kan se hur du har det.

    Har du fått några rapporter hemifrån om marsvinen ?

    Flemming

    SvaraRadera
  2. Ja då, det får jag varje dag! Får ta och uppdatera den andra bloggen lite också...

    SvaraRadera