torsdag 8 juli 2010

8/7 Dag 9

Insåg precis att Tv:n på något sätt ställts in på spansk dubbning på vissa (de flesta) kanalerna. Det är därför alla program är på spanska eller inte har något ljud alls. När det inte finns något ljud är det alltså pga att det inte finns spansk dubbning för det programmet så då bli det inget ljud överhuvudtaget istället. Måste lösa detta problem...

Idag var jag på J1 meet and greet möte, men det var mest kinesiska män som studerade fysik där så vi hade inte så mycket gemensamt... Men jag fick i alla fall höra allt om hur illa en av kinsererna tyckte om att amerikanerna åt bröd hela tiden - han ville ha ris! Vi fick fika där, wienerbröd och mackor men han ville hellre ha ris. Jag äter hellre wienerbröd än ris måste jag erkänna... Sen berättade han lite om sina favoritlag i basket och fotboll, det gick inte att få tyst på honom när han väl börjat! Det konstiga var att han tyckte apelsinjuicen de bjöd på var alldeles för sur medan jag tyckte att den bara smakade socker! Det tyckte han var roligt också så lite bonding mellan oss blev det nog...

Det som faktiskt var intressant var hur svårt det hade varit för honom att få ett visum. Tydligen vill många kineser åka till USA både för studier och för att bosätta sig så reglerna är väldigt hårda och man får vänta flera månader på att komma på visumintervju. Jag behövde ju bara vänta någon vecka och visumet fick jag ju på två dar. Så det jag tyckte var jobbigt var ingenting mot hur kineserna har det!

Mötet slutade tidigare än planerat så jag hann precis till labbet för att hinna se när de tog bort cellplasman från blodproven från igår, de i de fantastiska provrören med en lika fantastisk pinne med en boll på (den har säkert något bra namn, men jag vet inte vad...). Sen fick jag se deras -80 graders frys som bara var -72 idag och -65 eftr att vi stått med dörren öppen och tittat in i den ett tag och jag fått se fler frysta prover i helt vanliga not so fancy provrör.

Men de på labbet är jättetrevliga! Ska bli roligt att få börja jobba där. 15:e hoppas jag på, ska gå säkerhetskursen den 12:e och 14:e nästa vecka.

Hade tänkt att jag skulle plugga hela eftermiddagen, har fått lite grejer jag ska göra på internet, lite om patientintegritet och sånt som jag redan har gjort två gånger förut... Men det är alltid bra att repetera! Men i alla fall så blev det inte så... När jag slog på datan var både lillasyster och Jocke online på Facebook så det blev lite konversation istället. Sen var det middagsdags och dags att gå ut och köpa glass sen var dagen nästan slut och det var dags för kvällspromenad. Får ta tag i det där imorgon istället! Och det lovar jag att göra!

Nu måste jag försöka se hur jag ska fixa tv:n. Det året spanska jag läste på gymnasiet räcker inte till för att förstå vad de säger på spanskdubbade Simpsons...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar