lördag 24 juli 2010

24/7 Dag 25

Gissa var jag har varit idag? Jo, i:


Hollywood!

Där hittade jag en stjärna till pappa:



och en till mamma:



Och ett gym till Jocke:


Sen förstås affären från Norska Hollywoodfruar!


Så det var min dag! Men jag föredrar Pasadena, det är mycket lugnare och finare här!

Det som irriterade mig var alla de som försökte sälja bussturer till allt möjligt, jag lyssnade inte ens på när de pratade med mig så jag vet inte var bussarna gick. Men de slutade faktiskt försöka prata med mig när jag tog på mig solglasögonen konstigt nog. Typiskt att jag måste vara så blond och blek och se ut som en typiskt svensk turist som har som högsta dröm att åka på busstur i Hollywood. Men när jag tog på mig solglasögonen fick de respekt för mig... Tydligen. Eftersom jag fick gå i fred efter det!

Ja, jag såg i alla fall walk of fame, massor med namn, och Hollywoodskylten och sen var jag ganska nöjd med turistande och shoppade lite istället. Jag hittade ett par jättebra jeans på Zara, för bara 19,99 de hade kostat 79,99 så då måste de ju vara bra. Tänkte ha dem i labbet, när de är så billiga gör det ju inget om man spiller kroppsvätskor på dem, det hade varit värre om jag betalat fullpris, då skulle jag nog inte ha dem i labbet!

Sen gick jag ner till Sunset Boulevard istället och där hittade jag en mycket bra skooutlet. Men lite konstig var den för det som fanns att välja på var jättehögklackade partyskor eller träningsskor, inget mitt emellan som man kan ha till vardags. Jag köpte inget nu men jag ska ta med Jocke dit när han kommer hit så ska han få visa vilka skor jag behöver för att mina knän ska överleva en joggingtur då och då.

Men det bästa var resan hem - när vi åkte genom Glendale bestämde jag mig för att åka dit nästa gång jag känner att jag behöver nåt att ta på mig!

Jag har tänkt på en sak. Hur snabbt jag vande mig vid att gatorna är kantade av palmer istället för "vanliga" träd, det tog bara några dagar. Nu är det mer så att om man ser en björk tänker man "Oj, vad exotiskt!" bara för att det är så annorlunda! Det finns ett jättefint litet hus en bit bort på vägen med en trädgård med björkar och blommor och ett vitt staket, ett sånt skulle jag ha om jag bodde här... Det sticker ut från de andra husen med sina björkplanteringar, speciellt eftersom grannen har trädgården full med citronträd istället, men det är det huset jag tycker bäst om!

När jag skulle gå och lägga mig igår kväll insåg jag att toaletten stått och spolat vatten hela kvällen utan att jag tänkt närmare på det. Men så upptäckte jag att det inte gick att spola heller och det är ju faktiskt ett stort problem... Men jag upptäckte en dold talang och lagade den faktiskt helt själv!! Är mycket imponerad av mig själv. Kanske kan det bero på att jag växt upp i ett gammalt hus där saker och ting går sönder lite då och då, någonstans måste jag ju ha snappat upp den här kunskapen som jag inte visste att jag hade...

Ikväll ska Judith bjuda på mat - jag tror hon sa ångkokad ingefärafisk. Det låter som något för mig!

3 kommentarer:

  1. Susanne,kan du inte fråga dom som bor i huset med björkarna,om det är okej att ta ett par bilder ?
    Det är alltid rolig att se bilder som inte är typiskt för Usa ...

    Din blogg läses varje dag så fortsätt att skriva och fotografera.

    Flemming

    SvaraRadera
  2. Nja, jag tror nog att dom som bor där blir lite stolta, när en svenska bankar på och vill fotografera deras hus och trädgård.
    Om man har mod att resa hela vägen till Amerika utan mor och far, då vågar man nog …

    Flemming

    SvaraRadera