torsdag 15 juli 2010

15/7 Dag 16

Idag var maxtemperaturen i Los Angeles-området 47 grader. På det följde åska och skogsbränder. Men hos mig var det bara 40 grader, lite över kroppstemperatur bara... Det är lungt. Och värmen ska hålla i sig tills måndag, sen blir det svalare fram till torsdag när det blir tresiffriga temperaturer (Fahrenheit) igen. Blä.

Jag hade ingen lust att åka hem från det svala luftkonditionerade biblioteket, speciellt inte när det visade sig att bussen saknade luftkonditionering och att det var 40 grader där också... Men i bussen spelade de vår bröllopssång på radion så jag stod ut. Det tar inte så lång tid att komma ner till stationen i alla fall, sju minuter kanske.

Sen var det bara att åka hem och byta om till de tunnaste kläderna jag hade med mig och sitta och svettas resten av eftermiddagen. Jag hade sällskap av Shimmy hela eftermiddagen, hon låg i sängen på rygg med benen utsträckta åt alla håll, har aldrig sett en katt ligga på det sättet, såg ut som en människa mer... Jag har i alla fall aldrig sett Lisa ligga på något sätt som liknar det här...

Så vad har jag lärt mig idag? Att rengjöra en HPLC-apparat. Mycket intressant, eller, inte komplicerat i alla fall som tur var, jag vill ju inte börja med att förstöra en apparat för 300 000. Visserligen sa Al att Paul inte brukar bli arg men jag tycker hans fru verkar lite ilsken och hon jobbar på samma labb som vi ibland så det är bäst att göra det man ska göra och se till att göra det rätt!

Det var svårt att äta någon middag i värmen så det blev glass och vindruvor. Inte så vuxet eller bra, för nu är jag hungrig men jag tänker inte äta middag klockan tio på kvällen så jag får ta igen det imorgon istället... Har köpt två förpackningar jordgubbar, så nu blir det extra mycket jordgubbar i morgonyoughurten!

När jag var ute och gick såg himlen ut precis som att det skulle börja regna och åska men det verkar inte som att det blir något av det... Tyvärr... Judith blev helt lyrisk när jag berättade att jag sett en regnbåge, de kanske inte ser regnbågar här så ofta?

Imorgon är det lab safety class, är den full den här gången också blir jag sur...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar