onsdag 28 juli 2010

28/7 Dag 29

Har haft en upptagen dag - slemanalys och HPLC. Och slemanalysen var faktiskt inte lika äcklig när jag gjorde den själv faktiskt. Så länge man inte tänker på vad det är. Idag var jag mest koncentrerad på att göra allt rätt...

HPLC:n får jag se imorgon hur den gick, den skulle köras under natten. Allt beror på min pipett-teknik. Jag har ju inte använt en pipett sedan 2008 så den är väl inte perfekt men Al lärde mig några nya fräscha och användbara tips.

Ikväll var vi på Happy Hour igen, den här gången för att Angela ska sluta. Jag är snart den enda tjejen där eftersom Ani också slutar snart. Men jag överlever nog. I alla fall, den här Happy Hour var inte lika rolig som förra veckans Happy Hour, kanske för att det blev lite seriösare stämning när de labansvariga och handledarna var med. Men fördelen var att vi var i Pasadena den här gången, så jag hade i alla fall nära hem efteråt.

Så jag åt en jättegod pizza! Sedan gick vi och tittade på skor, såg massor med fina stövlar, jag måste ju faktiskt ha något varmare tills vi åker till New York.... En vinterjacka behöver jag också, undrar om de överhuvudtaget säljer vinterjackor i Los Angeles.

Judith mailade en artikel från The New York Times till mig idag - den handlade om att turista på Gotland!! Så nu kommer Gotland bli invaderat av New York-bor...

Alla pratar om den där filmen "The girl with the dragon tatoo", googlade den precis och det är som jag misstänkte den första filmen "Män som hatar kvinnor". Bra, då kan jag komma med lite intelligenta kommentarer om någon tar upp den igen, nu när jag vet vilken av filmerna det handlar om!

Dags för allergitablett och sängen! Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar