onsdag 21 juli 2010

21/7 Dag 22

Fick precis ta och släppa in Shimmy på mitt rum för hon satt utanför dörren och jamade och lät övergiven... Lilla stackaren, hon har så tråkigt när Judith inte är hemma för 20-åriga Popo är inte så leksugen, hon fräser bara åt Shimmy när hon försöker leka! Shimmy kan inte fatta varför Popo inte tycker det är roligt när hon attackerar henne från luften när hon går förbi soffan där Shimmy ligger i bakhåll... Roligt att se, men Popo blir arg!

Jag slapp analysera slemmet idag, men nästa vecka är det min tur. Hoppas jag har fått en starkare mage tills dess, men det var faktiskt inte lika äckligt den här veckan som det var förra veckan, vem vet, snart kanske jag inte tycker det är äckligt alls. Men det är nog lång väg tills dess.

Så det blev lite blodanalys, lite Facebook, lite Aftonbladet och lite Expressen. Men jag var faktiskt riktigt seriös och läste några artiklar om cystisk fibros på förmiddagen, men på eftermiddagen var jag trött och visste att det inte fanns något anant att göra än att vänta i tre timmar på att hämta blodprov 2 och lämna rör till slemutvinning så då blev jag mitt oseriösa jag. Men jag är inte den enda i labbet som sitter på Facebook som tur är... Bra att de inte är så hårda på sånt... Men när Pauls fru Annie är där är alla jätteseriösa, de får inte ens ha musik på när hon är där för hon säger att det förstör koncentrationen. Hon är inte att leka med!

När jag kom hem hade det skett en bilolycka utanför grinden, ena bilen hade fått hela motorhuven tillskrynklad medan den andra bilen bara hade fått lite lack bortskrapad och en liten buckla. Jag fattar inte hur motorhuven kan förstöras så mycket genom att man krockar i en kö, köerna kryper ju fram!

På kvällen tog jag en tur till Pasadenas Farmers market, en marknad de har varje onsdag där de säljer frukt och grönsaker och sånt, För min del blev det tre majskolvar och massa provsmakade meloner och persikor. Måste ta och åka till den rikiga Farmers market i West LA någon gång, får väl ta det någon helg!Såna marknader är roliga, det finns så mycket fina grönsaker att titta på. Jag borde bli bonde! Kanske skulle ta och byta karriärsval nu när jag har mindre än ett år kvar... Det skulle jag kalla slöseri med tid...

Fick en chock på vägen hem. Jag har inte sett att det ligger en djuraffär på huvudgatan men idag såg jag det. Därinne sålde de hundvalpar och katter!! Och de satt i små burar som såg ut som akvarier, hundvalpar ska väl vara ute och springa, inte sitta i ett akvarium! Hur ska de lära sig att umgås med människor? Men billiga var de - 125 dollar för en renrasig hundvalp. I Sverige kostar de väl i alla fall minst 10000? Små stackarna...

På lunchen var det diskussion om min vegetariarism (ett nytt ord!) igen, jag får alltid frågan om det är av religiösa skäl, vilken religion är det som är vegetarianer? När jag sa att det var mer för djurens skull sa en av dem "men de smakar ju så gott!" Och jag blev ännu mer övertygad om att inte äta djur. Så kan jag fortsätta sova gott om nätterna! Jag fick faktiskt beröm för att min ris/aubergine/champinjon/tomat/curry matlåda luktade gott. Så det kan vara gott även utan djur...

Imorgon ska vi i labbet på Happy Hour efter jobbet. Jag skulle vilja kalla det "After work", men så funkar det inte här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar