fredag 23 juli 2010

23/7 Dag 24

Om jag hade rosa löv i min trädgård skulle jag aldrig kratta! De kommer från Judiths bougainvilla (ja, jag fick googla det för att se hur det stavas...)

Idag är det tre månader tills jag får besök hemifrån, och för tremånader sen var det sista dagen på praktiken. Det känns inte alls länge sen så risken är väl att den här tiden tyvärr kommer gå lika fort... Men jag är säkert trött på amerikanerna om tre månader ändå!

Idag var det labbmöte riktigt tidigt, 9,00. Men den här fredagen var roligare än förra för idag fick vi fika - blåbärsmuffins! Tänkte tacka för fikat efteråt men kom inte på något bra ord för "fika", det kanske inte finns något som heter fika på engelska? Borde ha sagt "tack för muffinsen" istället...

Sen hände det inte mycket mer, jag försökte installera ett program på min data men lyckades inte så jag läste några artiklar om vilka genmutationer som ger de värsta CF-symtomen. Ironiskt nog är det den vanligaste mutationen som ger mest problem medan man kan leva nästan som vanligt med några av de mer sällsynta. Vill få in fler försökspersoner så jag kan se om det verkligen stämmer. Som det är nu har den äldsta patienten den mest skadliga mutationen medan den näst äldsta har den minst skadliga. Det här har inte mycket med mitt exjobb att göra men det är intressant att se ändå...

Åh, vad irriterande! Jag har suttit och väntat på att en film ska börja men nu när den väl bärjade visade det sig att den är dubbad till spanska... Suck!! Vad är det för fel med min TV och varför går det inte att fixa?

På lunchen idag åkte hela labbet till ett ställe som hette FarmerBoys LA och åt. Jag beställde en fish sandwich och fick världens största fiskburgare, men en dressing som troligtvis bestod av ungefär 95% fett, jag var mätt ändå fram till åtta på kvällen och då orkade jag knappt med en majskolv. Men det fanns inte så mycket att välja på om man inte vill äta djur med två eller fyra ben.

Funderar på att åka och titta på Hollywood imorgon, det går en buss dit som stannar inte långt härifrån så jag behöver inte ens ta tunnelbanan och hålla på med byten och grejer. Smidigt. Får se om inspirationen håller i sig tills imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar