måndag 19 juli 2010

19/7 Dag 20

Exjobbet började på riktigt idag och jag har inte förstört något eller spillt ut något viktigt än... Däremot tappade jag en persika på min ljusgrå tröja och har gått runt med en rosa fläck på tröjan hela dagen, hade jag försökt tvätta bort den hade det sett ut som att jag var sjukligt svettig på magen, inte bättre. Grå är den sämsta färgen att spilla på för det går inte att tvätta bort utan att det ser väldigt konstigt ut...

Så idag har jag fortsatt att sitta och vänta på blodprover och när de är tagna burit dem tillbaka till labbet. Men nu fick jag processa dem också... Sätta dem på värmeblock, lägga ett rör i frysen, centrifugera ett annat och pipettera blodplamsa och lägga den i frysen. Sen upprepade jag det några gånger och sen var klockan 18,00 och det var dags att gå hem. Så det var min dag! Men det känns i alla fall bra att ha kommit igång och att jag nu har lite mer koll på vad jag ska göra egentligen!

Så det har alltså inte hänt så jätteycket udag, men det känns bra att ha kommit igång. Bra jobbarkompisar har jag också så jag ska nog kunna stå ut till november...

Nästa vecka får jag ett eget skrivbord också, idag tänkte de sätta mig vid MRSA-skrivbordet, men Tim kom och räddade mig och letade fram ett tillfälligt bord... Tack för det! MRSA vill jag helst undvika, men det finns mycket annat roligt i labbet också, både E. Coli och Pseudomonas Aeruginosa. tror det var någon som jobbar med Staph. Aureus också. Men jag har hellre lite E. Coli än MRSA på min data! Fast jag steriliserade bordet innan jag satte dit datan så den ska nog klara sig från virus (HAHAHA!!)

Men nu är jag trött! Jag var på labbet 8,40 imorse (ibland kommer bussen precis som den ska och då blir man väldigt tidig istället...) för att jag skulle träffa Paul 9,00, men han kom inte förens vid kvart i 11 så förmiddagen blev väl inte så jätteproduktiv... och sen var jag hemma vid 19,00, en lång dag, men inte lika lång som dagarna varit under våren så jag överlever...

Ser fram mot en ny dag imorgon, då ska jag flytta provrör från -20 frysen till -80 frysen och trycka ner filter i de där väldigt speciella provrören från Texas. Hmmm, hoppas det finns nåt mer jag kan göra också annars blir den en väldigt kort dag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar