måndag 26 juli 2010

26/7 Dag 27

Provsvaret från Al´s byxor kom tillbaka idag, de hade alla möjliga baketerier på sig, men värst var Jasons kläder (han forskar på MRSA), de innehöll inte oväntad MRSA, inget man vill ta med sig hem. Jag ska börja tvätta mina labbkläder mycket oftare... Så ni ser att vi gör mycket viktigt på labbet! Analyserar kläder och kollar Facebook.

Idag ville de se hur Jocke såg ut så jag visade Facebookbilden och alla tyckte han såg så trevlig ut. Al sa "he is good-looking!" och jag sa "tycker du?" då sa han snabbt "but in a non-gay way!". De är roliga! Bra med roliga jobbarkompisar som inte tar så seriöst på allt! Fick höra att Jocke hade ett "nice expression" också så det låter ju bra att jag har en snygg man med trevligt utseende...

Jag har börjat skriva på exjobbet också - skrev en sida med hypotes och syfte med studien. Resten av dagen googlade jag lite om TNFalfa, CFRD, F508del, ABCA1 och lite annat spännande som jag tänkte ha med i inledningen. Känns bra att ha i alla fall ha skrivit en första sida, bara cirka 40 sidor kvar sen är jag färdig... Men jag behöver ju lite resultat också innan jag kan skriva något mer än inledningen!

Konstigt nog gick dagen jättefort fastän jag egentligen inte gjorde så mycket. Sen har det inte hänt så mycket idag, lagade ganska god mat - pasta med svamp och grönsaker, tvättade två maskiner, gick ut, åt glass och läste några kapitel i min älskade bok.

Imorse var städerskan här, när jag gick upp hade hon bara varit här en kvart men redan hunnit städa upp i köket och putsa tekokaren (av koppar, inte plast!). När jag kom hem låg det en hel peruk katthår i soptunnan, det var väl det som legat på golvet och som är anledningen till att jag går runt med strumpor även när det är 40 grader utomhus... Hörde att Judith betalar henne 75 dollar per besök. Jag skulle nog hellre städa själv och göra något roligare för 75 dollar. Har inte hört talas om att de har något rut-avdrag här heller....

Men tyvärr städade hon inte mitt rum så det får jag väl ta och göra själv. Ganska snart. Varför?? Ibland saknar man en man, igår fick jag rensa duschavloppet från hår, det har inte hänt sedan 2003. Katastrof.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar