söndag 18 juli 2010

18/7 Dag 19

Jag har kommit på vad jag glömde hemma - en tvättpåse för bh:ar. Jag vet att jag tänkte på att jag skulle packa ner det men det blev tydligen aldrig av. Så idag tog jag en chansning och tvättade en bh utan påse och både bh och tvättmaskinen överlevde som tur var (annars hade jag fått säga "Men är tvättmaskninen trasig, vad konstigt, jag som inte använt den på flera veckor...").

När jag satt där i källaren och njöt av kylan och väntade på att maskinen skulle bli färdig hittade jag en mycket bra bok i bokhyllan där - "Ett trollbröllop"!! (A troll wedding hette den på engelska...) Den där boken av Rolf Lidberg alltså men på engelska! Åh, vad fina bilder det är i den och alla påminner om sommarstugan, en av bilderna från boken sitter på dasset så den tittar man på varenda gång man sitter där, och vi hade den faktiskt på väggen hemma också när jag var liten... Och naturbilderna ser ju ut precis som där med Indalsälven och myrar och skogar och älvlandskap och allt. Så om jag längtar hem för mycket får jag ta mig en tur ner i källaren och titta på bilderna. Jag undrar om det är Linnéa som har den boken, jag har för mig att i den jag läste när jag var liten firade de jul, hmmm...

Idag tog jag mig i kragen och gick ner på stan trots värmen, jag måste ju faktiskt göra något vettigt på helgerna även om det är 35 grader. Men jag såg till att gå dit på förmiddagen så att jag kunde gå hem innan det blev som varmast på eftermiddagen. Det var faktiskt lite svalare idag, och så blåste det lite och det hjälpte mycket! Forever 21 var dagens mål. Åhhh vad mycket fint de har där! Två våningar med bara fina saker! Till slut köpte jag i alla fall ett vitt linne med spets och gråa prickar, en vit tröja med påsydd blomma och äkta diamanter, ett grått linne med spets på ryggen och en sån där jeansklänning jag såg på MQ innan jag åkte hit men som kostade 999 kronor så jag struntade i att köpa den. Och tur var väl det för här kostade en nästan likadan (fast lite bättre...) 24,95 dollar. Dessutom har kronan stärkts mot dollarn den här veckan så jag tjänade faktiskt 61 kronor på att handla den här helgen istället för förra. Vad sparsam jag är!

Sen gick jag in på Victorias secret och luktade lite mer på deras body lotions, snart kommer de fråga mig varför jag bara går runt och luktar på deras produkter och ser allmänt mystisk ut och aldrig köper nåt. Men hur ska jag kunna välja ut 6 olika lukter att köpa (jag måste köpa 6 för då kostar de bara 30 dollar, besparing det också) när alla luktar så gott?

Satte precis på TV:n för att kolla på CSI, men det här är inte vanliga CSI utan det har en kommentator som kommenterar allt som händer, som på en DVD där regissören kommenterar sin film. Det går inte att titta på... Jag ger upp.

Idag såg jag att mina tår blivit helt vita. Åh nej inte Raynards sjukdom också... tänkte jag, jag kommer bli en mördare precis som han i "Snömannen"... Men anledningen till att mina tår är vita är faktiskt att resten av kroppen blivit brun (well, armar och ben i alla fall) men inte tårna eftersom jag har ballerinaskor på mig för det mesta. Jag känner inte igen mina armar längre, vet inte när jag var brun senast, aldrig vad jag kommer ihåg i alla fall. Så jag känner inte igen personen i spegeln längre.... Mycket mystiskt.

Jag gick ut och gick lite senare idag, vid 20,00 ungefär. Det var jätteskönt när jag gick ut, alldeles lagom varmt! Men på slutet av promenaden var det riktigt mörkt och konstigt nog är det väldigt dåligt med gatlysen i bostadsområdena så det gick ju knappt att se var man gick förens jag kom ut på huvudgatan. Så även om det var behagligare temperatur ska jag nog gå ut tidigare ändå så att jag ser nåt... Jag tänkte på att det är så mörkt i alla hus, jag trodde att det bara var Judith som vill spara på el och har släkt i alla rum utom det hon är i för tillfället men det var ju faktiskt så i nästan alla hus jag gick förbi. Ingen mysfaktor alls!

Jaha, imorgon börjar allvaret. Allvaret = labbarbete. Hoppas det går bra och att jag inte förstör något dyrt eller tappar några provrör med värdefullt blod... Nervöst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar