söndag 25 juli 2010

25/7 Dag 26

Dag 26 med solsken. Det positiva med att solen alltid skiner är väl att jag nästan har slutat ha dåligt samvete om jag inte är ute när solen skiner! Idag har jag i alla fall inte tillbringat så mycket tid ute, tog en promenad imorse, gick en ny väg och såg ännu fler fina hus... Sen gick jag och handlade glass (cookies and cream!) och youghurt till frukosten imorgon. Men resten av dagen har jag tillbringat inomhus utan så myckt dåligt samvete faktiskt!

Och anledningen till att jag suttit inne största delen av dagen är att jag börjat läsa en bok, det är livsfarligt, när jag väl börjar läsa kan jag läsa dagar i sträck utan att vilja sluta. Det kanske är för att jag inte läser så många "vanliga normala" böcker längre utan bara kurslitteratur som jag blir fast när jag läser nåt annat. För jag tycker verkligen om att läsa och hoppas jag får mer tid till det framöver när jag inte måste läsa kurslitteratur tjugofyra sju.

På kvällen var jag och Judith hos grannen som bor vägg i vägg med oss och åt pastasallad och till feterrätt blåbär och annanas med frusen grädde, smakade mer som glass när den var frusen, gott! Grannen berättade att hon tyckte Sverige verkade så trevligt för hon hade sett en av Stieg Larsson-filmerna "The girl with the dragon tattoo", vet inte vilken av filmerna det är. Hon tyckte i alla fall naturen var fin men lite tveksam till svenskarna efter att ha sett filmen skojade hon om! Stige Larsson verkar ha blivit stor här också för jag har sett folk på tåget som läser någon av böckerna i Millenniumserien.

Imorgon kommer Judihts städtant, jag ville inte säga att jag tyckte det var på tiden men det är det... Massa katthår på golvet! Men tydligen så städar hon aldrig gästrummet (mitt rum) men det gör inget för jag städar det hellre själv...

Nej, nu måste jag tillbaka till boken! Ska försöka lägga mig i skaplig tid ändå, har kännt mig jättetrött idag. Det måste bero på att det varit varmt så länge för jag tycker jag sover mer än jag sovit de senaste fyra åren. Kanske håller på att ta igen fyra år av för lite sömn....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar