lördag 17 juli 2010

17/7 Dag 18

Imorse innan jag riktigt vaknat fick jag för mig att jag var i sommarstugan, det var så tyst utanför fönstret och det enda som hördes var fågelkvitter. Sen öppnade jag ögonen och insåg att jag är väldigt långt från Ljustorp... Sen förstördes idyllen ytterligare av att grannfrlickan med den extremt jobbiga rösten började skrika på sin lillebror. Jag har aldrig sett henne för det är ett högt plank in till hennes trädgård men hennes röst hindras inte av ett plank. Hon måste vara i lågstadieåldern och är en riktig besservisser (utifrån vad jag hört över staketet) och gnällig och tjatig och skvallrar för mamma så fort lillebror gör något hon inte tycker är bra.... Blir mina barn så tänker jag skicka dem på uppfostringsanstalt i Sibirien. Och inte hjälper det att stänga fönstret heller, hennes röst tar sig utan problem genom mina englasförnster. Precis som alla andra ljud... tur att jag inte är lättstörd.

Resten av dagen har gått ut på att stå ut och uthärda. Värmen alltså. Det var inte så illa i morse tyckte jag så jag var lite ambitiös och både tvättade och städade rummet och gjorde nästan alla inlämningsuppgifter från igår. Men efter lunch försvann alla ambitioner att göra något vettigt av dagen, det är så varmt!! Men jag var tvungen att ta mig ut. Det svarta teet var slut, jag har visserligen vitt och grönt också, men jag måste ha svart te på morgonen. Har fått för mig att det innehåller mest koffein, men jag vet inte om det är sant...

Promenaden till affären blev nästan min död så resten av eftermiddagen ägnade jag åt en tidning och Svenska Hollywoodfruar säsong två. Väl använd tid. Nej, dåligt samvete tid för att jag inte gjorde något vettigt... Ge mig 15 grader och lite duggregn så är jag nöjd!

Såg att Judith gått ner i källaren och satt sig vid den gamla datan istället för den nya fina hon har här uppe, nästan så jag funderar på att också gå ner och sätta mig i källaren, men jag har ingen bra anledning... Hmmm, kan ju sätta mig och komma med goda råd om det hon håller på med, men det skulle nog inte uppskattas...

Nu hör jag att airconditioningen satts igång och den överröstar faktiskt jobbiga grannflickan, eller så har hon bara gått in och skrikit istället för att stå ute och skrika...

Ska gå och göra lite pasta till min pastasås nu!

Fortsättning:
Hade inget bättre för mig än att stå och läsa på pastaförpackningen medan jag väntade på att vattnet skulle koka upp, där stod det: "Please dont overcook". Please? Vadå? Det är väl mitt eget val om jag vill överkoka mina egna makaroner, men nej inte i amerika för här ber de om att man inte ska koka makaronerna för länge. Det är samma sak på tåget. De säger altid i högtalarna att det är ABSOLUT förbjudet att äta eller dricka på tåget, men sedan säger de: "Please try not to put your feets on the seats". Jag tycker det känns lite ologiskt att det är absolut förbjudet att dricka lite vatten i värmen men att man ska vara snäll och försöka undvika att sätta upp fötterna med sina skitiga skor på sätena... Hellre lite spillt vatten än smutsiga byxor liksom tycker jag. Men det är väl olika vad man prioriterar...

Såg en rolig sak när jag var ute och gick ikväll (det var lite varmare men inte mycket!). Det var en som var ute och sprang i någon typ av gummistrumpor - precis som strumpor gjorda i gummi istället för skor. Det måste vara något nytt, men inget för mig om jag inte ens klarar av att springa i skor märkta "Running". Vet inte vilka skor jag behöver egentligen...

Det var allt för idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar