söndag 4 juli 2010

2/7 Dag 3


USC school of pharmacy (jag behöver verkligen ta en bättre bild, man ser ju knappt byggnaden bakom trädet!)

Nu är jag trött och har ont i fötterna och vill inte göra något mer än ingenting! Fast det känns ju lite tråkigt att göra absolut ingenting en fredagskväll när man faktiskt är i Los Angeles. Men det är bara att acceptera, jag har ju 19 fredagar kvar i Los Angeles. Jag skulle inte ha något emot att gå och lägga mig men klockan är faktiskt bara sju… Fyra i Sverige.

Idag har jag varit på skolan och fått saker fixade nästan hela dagen. Det började med ett labbmöte klockan nio, där fick jag träffa alla som är i samma labb som jag. Sen fick jag lite hjälp att skaffa ett ID-kort. Jag ser precis lika konstig ut på det här ID-kortet som jag gör på ID-kortet från Göteborg. Men det här behöver jag bara stå ut med i några månader… Sedan var det dags för lunch, idag blev det en crepe med citron och socker. Sen var det ännu mer saker att fixa. Efter det skulle jag träffa handledaren igen men han var inte kvar så jag får ta det på tisdag istället. Men han hade i alla fall lämnat några artiklar som jag ska läsa nästa vecka, jag får inte börja labba förens jag genomfört en lab safety class och den går inte förens den 12:e och 14:e.

Men jag förstår inte hur städeskorna tänker här på hotellet, om man vill ha handduken bytt ska man lägga den på golvet, det har jag inte gjort någon av dagarna men ändå fortsätter de ta mina handdukar. Utan att ersätta dem med nya, det är problemet… Så här fann jag mig själv stå utan handdukar och fick gå ner till receptionen och fråga två olika personer efter nya. Krångligt! Men sen när jag kom tillbaka till rummet efter att ha varit ute och köpt mat så låg det två nya handdukar här, så nu har jag helt plötsligt tre stycken istället för ingen…

Hoppas det går bra på lägenhetsintervjun imorgon för nu är jag trött på att bo mitt i stan, det är ju aldrig tyst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar