torsdag 22 juli 2010

22/7 Dag 23

Hi, hi, hi!! Kom precis tillbaka från Happy Hour med de på labbet plus en småsur och gnällig flickvän till Tim. Det var länge sedan jag hade så roligt, tre timmar med labbskämt var precis vad jag behövde! Så imorgon ska vi göra ett avstryk på Al´s jeans (han tvättar dem typ aldrig, det ska man tydligen inte göra med jeans...) och se vilka spännade bakterier som växer där...

Idag var första dagen på labbet när jag faktiskt inte hade tid att kolla varken Facebook eller Expressen, men jag hann dock med halva Aftonbladet som tur var, för det var jättemycket att göra! Jag har fått i uppdrag att göra ett Excellark över patienterna i studien, längd, vikt, vilka mediciner de dår på, vilken mutation de har osv och sen ska allt dubbelkollas i en speciell bakteriedatabas. Så det tog hela förmiddagen och halva eftermiddagen. Sen när jag skulle göra analysen på blodproverna från igår fanns det ingen RNA stabiliserare att tillgå så det blev en jakt på den i två timmar så att hela processingen blev försenad (och därmed blev Happy Hour förskjuten...). Men Tim räddade min dag och hittade lite RNA stabiliserare på sjukhuset, han är bäst!

Så då hade jag kommit så långt så att stabiliserandet av RNA skulle börja. Då upptäckte jag att de hade gjort fel när de tappade patienten på blod och hällt fel patients blod i fel provrör... Så proverna var värdelösa eftersom de låg i fel provrör! 400 dollar och två försökspersoner bortslösade... Paul borde ha varit skitsur men det är inte riktigt hans grej att bli skitsur så han sa bara att nästa gång får jag stanna kvar och se till att sjuksökterskan tar rätt provrör, så nu ligger ansvaret på mig i framtiden, nervöst! Men så svårt ska det väl inte vara att lämna över rätt provrör vid rätt tillfälle så det ska jag väl ändå klara av även om det är precis innan lunch, min mest okoncentrerade tidpunkt på dygnet.

Jag fick höra hur mycket apotekarna Tim och Jason hade i studieskulder - 200 000 DOLLAR!!!! Oh my god!!! Det är extremt! Och dessutom måste de oroa sig för att kunna betala sin sjukförsäkring hela tiden, de var mycket imponerade över våra gratis skolor och sjukvård (nästan gratis). Så jag kan stå ut med att de tjänar dubbelt så mycket som jag, jag har i alla fall inte två miljoner i studieskulder...

Nu ska jag sova på saken, imorgon är det labbmöte klockan 9,00. Ska tydligen handla om Rons forskning på geler. Blev tillsagd att ta med mig en kudde, så roligt skulle det bli...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar