söndag 11 juli 2010

11/7 Dag 12

Började dagen med att klockan inte ringde. Jag hade ställt den på 8.00, men tydligen på fel 8.00 pm istället för am. Jag lär mig aldrig det där! Jag kan så mycket annat - jag kan beräkna fördelningsvolymen i plasma av Fenytoin och jag kan räkna upp alla dativ och ackusativobjekt i tyskan men am och pm kan jag inte och inte höger och vänster heller. Vad ska man med sån kunskap till...? Det måste ju vara viktigare att veta om man är på väg över toxiska fenytionkoncetrationer eller om man ska säga der eller den eller dem Man? Eller?

I alla fall, am och pm är helt onödigt och USA borde gå över till 00-24 tid istället som alla andra civiliserade nationer.

Så det var orsaken till att jag försov mig.

Sen blev det inte bättre. Jag tänkte vara lite hälsosam och gå ut och springa men foten ville annat. Jag fattar inte hur det kan vara så stor skillnad på att springa och att gå - gå snabbt går förhållandevis bra men så fort jag börjar springa börjar jag halta... Tråkigt! Jag so faktiskt har börjat tycka det är roligt att springa och så mycket glass som jag äter så behövs det verkligen. Men nu verkar det som att jag måste låta foten vinna och strunta i springandet. Ett tag. Sen tänker jag försöka igen! Jag vägrar låta min kropp vinna över mig...

Men det blev bättre. Brunchen med Judith och hennes före detta jobbarkompis och dennes föräldrar var rolig och maten var jättegod, speciellt sconesen, de var sötare än svenska scones och med korinter i. Hon nästan tvingade mig att äta upp de sista eftersom hon sa att hon var så trött på dem, så ikväll har jag ätit jättegoda scones med hallonmarmelad och grädde. Det borde man göra oftare! Och är en av anledningarna till att jag verkligen skulle behöva kunna springa...

Jag blev nästan färdig med kurserna idag - de två obligatoriska är jag färdig med men jag vill ju glänsa lite extra så jag tänkte göra den frivilliga också, men datan ville annorlunda och efter att jag gjort det första provet sa den att det var fel på servern och jag kunde inte fortsätta (jag har för mig att jag läste någonstans att de skulle göra underhåll av sidan under helgen, men de behöver väl inte göra det precis när jag sitter och försöker åstadkomma något viktigt!). Så nu ska jag se till att ställa klockan på 7.00 på morgonen istället för på kvällen så kan jag göra färdigt de tre sista testerna innan jag åker iväg på "Lab safety class", den börjar inte förens klockan ett.

Nu tänker jag faktiskt äta lite mer glass, måste ju äta upp den så jag kan prova en ny smak!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar