tisdag 27 juli 2010

27/7 Dag 28

Det är tydligen inte bara jag som tycker det är konstigt med kirurgerna som går och köper lunch i operationskläderna, när vi satt och åt lunch idag kom att helt gäng kirurger och kirurgbiträden, eller vad de kallas, operationssköterskor kanske, för att köpa hamburgare och mina labbkollegor tyckte att det var precis lika konstigt som jag tyckte i förra veckan när jag såg det! De trodde att anledningen till att de behåller operationskläderna på är för att visa vilka viktiga jobb de har... Men ohygieniskt är det! Och vad är det som är så jobbigt med att ta av sig skoskydd, förkläde och mössa? De måste ju ändå byta om när de kommer tillbaka till sjukhuset, eller kanske fortsätter de operera i samma kläder som om inget har hänt?

Då var det ämnet avhandlat för den här gången.

Det fanns inga blodprover att analysera idag heller så det blev till att fortsätta på introduktionen till exjobbsuppsatsen. Nu har jag faktiskt skrivit tre sidor, 783 ord, alltså en fjärdedels IB extended essay nästan. Ganska smärtfritt har det gått också. Men jag är lite osäker på hur lång uppsatsen ska vara egentligen, av de exempeluppsatser jag sett är en 44 sidor och en annan 29. Min blir nog närmare 44 är 29 har jag en känsla av, det brukar bli så när jag ska skriva något. Allt jag skriver blir för långt och det brukar sluta med att jag får korta ner det...

Jag började lyssna på en ny bok idag på min motionsrunda - Susanna Alakoskis "Håpas du trifs bra i fengelset", tror den stavas så (det är inte jag som ahr gått och fått dyslexi). Igen upplyftande bok. Men det kanske kan vara nyttigt att lyssna på sånt också.

Imorgon ska jag och Al köra en testrunda på HPLC apparaten. Alla verkar livrädda för den där maskinen, så det känns inte så bra. Till och med Paul sa att det är en oberäknelig maskin men han sa att Al var väldigt duktig på att laga och fixa den när den inte funkar som den ska. När jag sa till Al att det var bra att han kunde fixa maskinen sa han att det kunde han inte alls och att han bara haft tur hittills. Känns inte så betryggande...

Sen kommer ett till slemprov imorgon och jag hoppas att Al inte kommer ihåg att han sa att jag skulle få processa det den här veckan, vill inte! Blä!

Det är så kallt här nu jämfört med för två veckor sedan! Även innan solen gått ner fryser man om man går ut i kortärmad tröja på kvällen och nu när solen har gått ner sitter jag med en filt på mig för att det blåser kall luft på mig genom förnstret. Det måste vara otätt för jag har faktiskt stängt det! Tur att jag inte blir kvar hela vintern. Men jag ska inte klaga, idag kom jag att tänka på den där kvällen i vintras när jag insåg att jag inte skulle klara att stå utomhus och vänta på tåget i 20 minuter för att det var för kallt, ögonen började frysa ihop och det gick inte att andas för att luften frös i näsan. Det känns väldigt avlägset och overkligt nu men det var faktiskt så, jag överdriver inte! När jag tänker på det har jag verkligen inget att klaga över nu... Jag klagade ju på värmen förut... Om jag får välja mellan värme ch det här vädret föredrar jag det här vädret, speciellt eftersom man helst ska ha långa jeans i labbet och det är väldigt varm att gå från tåget i jeans när det är 40 grader ute!

Just ja, det var biljettkontroll idag igen - det stod åtta poliser och väntade när tåget stannade, två av dem kollade biljetterna och de andra sex stod och tittade på. Känns inte riktigt som väl använda skattepengar....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar