fredag 9 juli 2010

9/7 dag 10

Rosenträdgården

Japanska trädgården


Näckrosdammen


Australiensiska trädgården


Roliga kaktusar - de såg ännu roligare ut i verkligheten!


Kinesiska trädgården

Så här hade jag tänkt mig min dag:
  • Jogga
  • Göra human subject research quizz lite snabbt
  • Shoppa
  • Inget mer
Så här blev det:
  • Jogga
  • Gjorde human subject research quizzet i 6 timmar men blev inte färdig
  • Inget mer
Jag kommer aldrig bli färdig med de där frågorna! När Paul sa att jag skulle repetera mina kunskaper inom forskning på människor tänkte jag att det kanske var något litet test på en halvtimme eller nåt. Men så var det inte - först ska man läsa en massa sidor sen svara på fyra frågor för att klara av en del. Sen gör man samma sak för alla delar (typ 20 delar...) innan man blir godkänd på den delen av provet. När jag är färdig med det provet ska jag göra två prov till, men jag har inte vågat kolla om de är lika långa. Känns bättre att leva i ovisshet ett tag till.

Så där försvann mina planer för helgen. Jag hade tänkt åka ner till Old Town Pasadena, det finns tydligen många fina och dyra affärer där (jag blev tillsagd av Tim på labbet att lämna plånboken hemma för annars skulle jag inte ha några pengar kvar sen...). Men, men, det lär ju finnas kvar nästa helg också. Om det inte kommer en stor jordbävning förstås... Fick en adress av Judith till en sida som märker ut alla jordbävningar i Californien - det var ju flera stycken varje dag!

Men jag hann i alla fall med ett besök till Huntington gardens idag - jättefint! Det är en botanisk trädgård med växter från hela världen uppdelade i olika "trädgårdar". Det fanns en japansk, en kinesisk, en australiensisk, en från ett ökenlandskap, subtropisk miljö, en rosenträdgård och lite mer som jag glömt bort. Måste gå dit igen så jag hinner se allt!

Det fanns en ros som hette "Queen of Sweden", det var ungefär den enda rosen som hade vissnat. Den stackars svensken tyckte väl inte om värmen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar