måndag 5 juli 2010

5/7 Dag 6

Ingen parad utan cheerleaders!!

En mycket amerikansk släpkärra


Amerikanskt hus...


Amerikanska barn i en amerikansk vagn


Pasadena SPCA

Undrar hur hon tänkte när hon tog på sig den här mössan? "Det är klart jag måste ha ett diadem format som en stjärna med amerikanska flaggan på!" Mycket amerikanskt...


Det blev visserligen inga fyrverkerier igår men det blev en parad idag istället - Sierra Madre 5:th of July Parade! Mycket amerikanskt! Flaggor, krigsveteraner, scouter, cheerleaders, marching band, en och annan senator och lite mer flaggor och patriotism. En intressant fältstudie...

En av dem jag var där med (snälla Judith ville visa mig något tpiskt amerikanskt så jag fick följa med henne och en familj med tvillingar och titta på en typisk amerikansk parad...) berättade om en av politikerna i stan som alla vet är honomsexuell, men han vägrar själv erkänna det, och han röstar ständigt emot alla förslag som skulle ge de honosexuella fler rättigheter. Disgusting tycke de. Och det kan jag nog hålla med om...

De var riktigt roliga och kunde faktiskt driva med allt amerikanskt och avskutade med att fråga om jag fått nog med amerikanska saker för en lång tid framöver! Och så hade de koll på Sveriges geografi, sånt tycker jag om. Men det var nog bara för att han var professor i geografi, det hör nog inte till allmänbildningen för genomsnittsamerikanen...

Sen blev det våffellunch idag också. Fick lite ont i hjärtat när Judith slängde den sista våfflan istället för att lägga den i en matlåda, men tyckte det var bäst att inte komma här och anmärka...

Just ja, vi tankade på vägen hem. Hon hade inte tankat sedan oktober 2009! Jag som trodde att amerikanerna åkte bil överallt, men tydligen gör inte alla det!

Har problem med visakortet. Varför fungerar det i mataffären och i klädaffären men inte på apoteket? Och avrför får jag bara ta ut vissa summor i bankomaten istället för vilka jag själv vill. När jag ville ta ut 700 sa bankomaten att jag hade noll kronor på kontot men när jag provade med 600 var det unga problem... Konstigt.

Gick och kollade i affärer på eftermiddagen. Hittade en rolig affär som var som en korsning mellan Ullared och Vingåker factory outletm alltså billiga märkeskläder som i Vingåker men stökigt och rörigt som i Ullared. Och hag hittade handkrämen of my dreams! Den luktar som en blandning mellan jordgubb och godis, det kan inte bli bättre!

I nästa affär, Pier One (har de inte den i Stockholm också?) hittade jag massor med mina möbler och småsaker och annat mycket nödvändigt. Men jag köpte inget, svårt att få med sig en byrå på flyget. Även om den är fin...


Roligt...












  • Var ute och gick på kvällen och på ett ställe var trottoaren full med fikon som ramlat från ett träd och blivit mosade av trafiken. Sånt ser man inte i Sverige!






  • En annan sak.... sitter och har "The Big Bang Theory" på medan jag skriver och det visade sig att det faktiskt utspelas här i Pasadena. Lite roligt är det faktiskt även om de aldrig är utomhus i serien...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar