söndag 1 augusti 2010

1/8 Dag 33

Här har jag varit idag:



Av någon anledning vill jag hela tiden kalla det Simon Norton museum istället för Norton Simon museun, säger fel hela tiden... Men jag var i alla fall här idag för att titta på en utställning av en japansk konstnär verksam på 1800-talet.

Här är lite mer information om konstnären:

http://en.wikipedia.org/wiki/Hiroshige

Här är en känd bild:



Men jag tyckte bättre om den här:

Jag tyckte den hade finare färger men det är kanske inte färgerna man ska titta på utan se budskapet bakom målningen. Men jag kan inte tillräckligt om japansk konst för att se de bakomliggande budskapen så jag tittar på motivet istället... Och jag föredrar det här med ett blommande träd istället för katten.

De hade en utomhusutställning också, men jag tyckte nog mest om näckrosdammen:



För titta på konstverken... Vad ska det här föreställa? Obehagligt....
Eller det här? Den stackars kvinnan är ju på väg att ramla ner i näckrosdammen!



Och titta vad jag hittade på avdelningen för europeisk konst:

Tanten från Desperate Housewifes! Alltså hon som är med i inledningen av varje avsnitt. Och hon har en man också! De här målningarna hette Adam and Eve och var målade av en tysk konstnär. Hade jag ingen aning om. Men nu har jag lärt mig något nytt!

Men det var faktiskt intressant att få sig lite bildning också!

Sen fortsatte min jakt på en ny väska som datan får plats i. Men jag hittade inget jag var nöjd med. Alla väskor har så tråkiga färger, jag vill inte ha en grå eller brun väska jag vill ho någon roligare! Så datan får stanna hemma imorgon... Tur att jag har en "egen" i labbet i alla fall, men jag vill hellre använda min egen.

Men jag hittade i alla fall en Body shop affär på väg till museet, bra, för jag började bli lite orolig över att behöva köpa någon otäck amerikansk nattkräm nu när min älskade body shop-kräm är på väg att ta slut...

Jag var ute och gick imorse igen. Vad många ekorrar man ser överallt, speciellt på morgonen. De är ju nästan i varenda träd! I Sverige ska man ha tur om man får se en endaste liten ekorre... Roligt! De är ju jättesöta!

Så var helgen redan slut. Dags för nya blodanalyser imorgon.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar