onsdag 11 augusti 2010

Susannedagen Dag 43

Det är faktiskt min namnsdag idag!!

Idag har jag utfört min allra första slemanalys helt på egen hand. Albert prioriterade att åka och köpa tacos så han frågade om jag trodde jag kunde börja utan honom. Självklart! Och när han kom tillbaka hade han ungefär 100 saker han måste hinna med för att kunna gå hem tidigare eftersom han ska på Lady Gaga konsert ikväll. Lady Gaga är mycket viktig. Så jag utförde hela processen själv - alla 27 steg!

Den första delan var svårast, att mäta upp 1-2 gram slem. Otroligt svårt faktiskt, slem är ju så slemmigt.... Alltså svårt att "klippa" av när man häller det mellan två behållare, dessutom är det fullt med klumpar som väger mer än den flytande delen så då blev det helt plötsligt alldeles för mycket. Suck och blä. Men efter det gick det som en dans trots att jag höll på att svälta ihjäl. Kunde inte gå på lunch förens 15.00 idag, alldeles för sent för mig! Men hade jag gått tidigare så hade jag fått gå redan vid 11.00 och det är för tidigt istället...

Det kändes fakstiskt bra att få göra det själv för jag blir alltid lite stressad när någon står och tittar på och kommer med kommentarer, även om det bara är hjälpsamma kommentarer.

Så jag var färdig med lunchen 30 minuter innan det var dags att gå hem. Kändes bra... Men dagarna går så fort, det känns som att jag bara hinner komma till labbet, kolla mailen, äta lunch och sedan är det dags att gå hem. Förstår inte var tiden tar vägen!

Imorgon åker Judith till Indiana och kommer tillbaka på måndag. Så nu är det jag som är ansvarig för Popos medicinering. Försökte få i henne tabletten idag men jag fick inte upp munnen på henne! Men Judith visade ett knep så jag får väl se hur det går. Annars får jag muta henne med tonfisk, det vet jag ju att hon tycker om... Synd att katter inte är lika lättlurade som hundar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar