söndag 29 augusti 2010

29/8 Dag 61

Använde förmiddagen till att titta vidare på hotell, det är svårt när det finns så mycket att välja på! Men vi verkar i alla fall ha kommit överens om en lämplig tidsplan för att hinna med allt, så det är ju åtminstone en bra början...

På eftermiddagen gick jag ut och gick, det är så skönt nu när vädret är tillbaka på normal temperatur igen! Hittade några nya intressanta vägar med fina gamla hus som påminde väldigt mycket om Tyskland. Mycket här påminner mig om Tyskland, idag påminnde den kalla luften mig också om Tyskland. Jag är besatt av Tyskland...

Till slut hamnade jag i alla fall på Caltech´s campus (California Institute of Technology, ett tekniskt universitet) och där i en damm hittade jag massor med sköldpaddor!


Och inte var de rädda heller!

Här ser man en karp i vattnet om man tittar noga...

Den här tekniska högskolan ser väl inte direkt ut som Chalmers....

Jag har i alla fall aldrig sett någon som åker till Chalmers campus för att ta bröllopsfoton! Men hur tänkte bruden här egentligen när hon klädde sina brudtärnor i knallgult? De ser ju ut som påskkycklingar! Hon ville väl inte ha någon konkurrens om att vara finast...
Hade inget bättre för mig så jag tog en kvällspromenad också, tog en ny väg då också... Det svala vädret verkar få mig att våga göra oväntade vägval och det var ett bra val för jag hittade ett stackars fikonträd som stod ensamt och övergivet längs vägen och inte på någons tomt. Tog några fikon, gott! Inte som i Sverige. På mina tråkiga svenska promenader finns varken fikon, sköldpaddor eller papegojor... Inte lyxhus eller lyxbilar heller...

På kvällen kollade jag på "Inception". Jag har hört många som tycker den är bra, men det tyckte inte jag... Två bortslösade timmar enligt min mening! Filmer med dåligt ljus och sån där tråkig musik i bakgrunden som ska bygga upp någon sorts stämning är det värsta som finns...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar