fredag 13 augusti 2010

Fredagen den 13:e Dag 45

Nu är det jag som har ansvaret för Popos medicinering och det har visat sig vara mycket svårare än det såg ut när Judith bara öppnade munnen på henne och släppte ner tabletten i halsen på henne. Vi höll på och kämpade i säkert en kvart - Popo med att hålla igen munnen och spotta ut tabletten när jag väl fick in den och jag med att försöka bända upp munnen på henne. Till slut var jag rädd att hon skulle få en hjärtattack eller att jag skulle bryta käken på henne eller nåt, hon är ju ändå 20 år... Så jag gav upp för en liten stund. Sen var hon mer medgörlig och öppnade munnen lite, lite, men tillräckligt för att jag skulle få ner tabletten i halsen på henne. Stackaren förstod väl att jag inte skulle ge upp. Vi får se hur det går imorgon. Hoppas det blir måndag snart så att Judith kommer hem... Inte ofta man längtar till måndag!

På labbet hände det inte så mycket idag heller... Al och jag var ensamma hela dagen förutom fem minuter då Ani kom in och fixade nåt och sen gick igen. Och så kommer det förbli i två veckor till - Paul och Annie är på semester, Jason är på bröllopsresa i Spanien (han gifter sig idag, fredagen den 13:e), Ron pluggar till någon typ av högskoleprov, fast svårare, med trigonometri och allt, och sen ska han jobba i sina föräldrars affär ett tag och Tim har gått på "rotations". Jag vet inte riktigt var "rotations" innebär men det är tydligen något alla apotekarstudenter gör här, det verkar som att de provar på att jobba inom olika områden, på en sjukhusavdelning och på ett labb till exempel. Skulle vara roligt om vi i Sverige hade något likadant istället för sex månader på apotek. Det skulle vara mer lärorikt att dela upp månaderna mellan exempelvis sjukhus, apotek och läkmedelsföretag. Det är mitt förslag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar