måndag 23 augusti 2010

23/8 Dag 55

Så här tillagar man våfflor om man inte får använda våffeljärnet och inte vet hur ugnen fungerar. Två minuter i brödrosten! Det stod faktiskt på förpackningen att man skulle göra så om man inte hade ugn så det är inte jag som har hittat på det...


Och så här gott blev det:
Både grädde, sylt och sirap! Och lite morötter för att göra det lite nyttigare... Sen avslutade jag måltiden med två russinscones med sylt och grädde. Inte bra för figuren...

Men jag har troligtvis ändå förlorat några kilo vätska idag när det har varit så varmt. Idag igen. De sa på väderprognosen att det skulle bli 100 grader fahrenheit, 37 grader celcius, och det brukar ju alltid vara mycket varmare i verkligeheten än de säger på rapporten så jag undrar hur vamrt det har varit idag egentligen? Imorgon och på onsdag ska bli ännu värre, för då ska luftfuktigheten öka också... Usch! Jag får vara glad om jag överlever det! Hoppas det blir söndag fort, de har lovat att temperaturen ska sjunka tills dess. Men det sa de förra tisdagen också och jag sitter fortfarande här och dör. Så det kan nog ändras...

Vad hände i labbet idag då? Både Jason och Paul handledare var tillbaka från semestern. Så jag har förhört mig om Jasons bröllop och bröllopsresa till Puerto Rico (inte Spanien som jag tyckte han sa att han skulle till). Det hade gått bra, inga fulla släktingar eller andra obehagligheter. Men nu när Paul är tillbaka måste jag börja stanna lite längre i labbet på dagarna igen. Typiskt, jag som börjat vänja mig vid att gå hem tidigt...

Städerskan var här i morse igen och ni skulle se högen med katthår som hon lämnade efter sig i soptunnan - alltså det hon dammsugit upp och tömt i soptunnan, hon har en sån där dammsugare utan påse. Mer än en peruk den här gången! Om jag var Judith skulle jag bjuda hit städerskan mer än en gång i månaden, eller dammsuga själv lite då och då. Men nu ska jag som sagt inte lägga mig i hennes städvanor. Mitt rum är i alla fall skapligt rent...

Nu måste jag ha lite kall glass och titta på Danska Hollywoodfruar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar