lördag 7 augusti 2010

7/8 Dag 39

Det blev ingen grönsaksmarknad idag, det visade sig att bussen tog en helt annan väg än vad det stod på internet att den skulle göra så jag hamnade någon annanstan än förväntat, jag vet inte var och jag vet inte vad stället hette, det enda jag vet är att det låg närmare bergen än Pasadena, så jag åkte i alla fall norrut... Men i alla fall så fanns det ett stort köpcentrum där så jag tänkte att jag ju lika gärna kunde gå in och titta lite så att det inte skulle kännas som en bortslösad resa!

Och det visade sig att det inte på något sätt var en bortslösad förmiddag - jag hittade både en höstjacka, svart med volanger skulle man kunna säga men det är inte så konstigt som det låter, och en sport-bh, cerise-rosa och en ögonskugga och ett nagellack. Bra! Hoppas det blir kallt snart så jag kan börja använda jackan och köpa ett par nya, fina stövlar.... Finns massor av sådana här också...

De hade en stor djuraffär där också, men de sålde inga hundar eller katter i den här. Men de hade marsvin! Åhhh, vad jag längtar efter mina egna smådjur! Hoppas de har det bra där hemma och håller sig pigga och friska tills jag kommer hem - håll ut, bara fyra månader kvar!

Och precis som på TV var ett djurhem där för att visa upp två av sina hundar som behövde ett nytt hem. I USA är allt som på TV. Allvarligt.

Jag avslutade med "Bed, bath and beyond". Det finns så mycket fint jag vill köpa, men hur skulle jag få hem allt? Handdukar, sängkläder, badrumssaker och grejer till köket... Varför finns inte såna här affärer i Sverige? Svenska handdukar är jättetråkiga! Varken spetsar eller blommor! Borde emigrera hit bara för handdukarnas skull, det skulle utan tvekan vara värt det...

Busshållplatsen var dock riktigt obehaglig, till och med mitt på dagen så jag kan bara föreställa mig hur den skulle vara nu på kvällen. Den låg liksom i ett parkeringshus, som i en källare, med uteliggare och allt. Av lukten att dömma är det nog där uteliggarna håller till dygnet runt. Ska undvika den hållplatsen i framtiden... Men jag har ju i och för sig ingen anledning att åka tillbaka till det där stället, nu har jag ju redan sett det och det finns ju så mycket annat jag måste hinna se, bara 3,5 månader kvar innan jag lämnar LA ju!
Eftermiddagen gick åt till Facebookkonversationer och att diskutera kartboken med Judith. Hon var imponerad över mina geografikunskaper, jag vet inte om det beror på att jag tyckte väldigt mycket om geografi och lärde mig alla länder och dess huvudstäder med glädje eller om amerikanerna inte har så mycket geografiundervisning i skolan?

Här är några stilstudier av Shimmy som höll mig sällskap på rummet i flera timmar utan att insistera på att kliva på datan och vara i mitt ansikte:






Hon sover och sover och sover....

Och det är precis vad jag ska göra nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar