torsdag 5 augusti 2010

5/8 Dag 37


Den här synen möter mig varje morgon när Judith inte sovit hemma, Popo sitter hopkrupen utanför min dörr medan Shimmy sitter i trappan, alltid ett trappsteg ner. Och så har ju Shimmy börjat bära upp sina leksaker och lägga utanför dörren också. När jag kommer ut sätter Popo igång att jama väldigt bestämt och går långsamt ner för trappan (hon är ju som sagt 20 år så det går långsamt!) men håller hela tiden koll på att jag kommer med henne ner och väl nere vill hon ha sällskap till frukosten. Vad söta de är! Synd att jag ska vara allergisk, jag kan faktiskt inte leva på allergitabletter i 20 år...

Jag har varit jättetrött idag och jag skyller dels på allergitabletten - cetirizin är inte bra för mig, jag blir trött och extremt torr i munnen, när jag tar desloratadin känner jag mig precis som vanligt, men jag måste ju ändå äta upp mina cetirizintabletter. Men jag får ta dem på dagar när det inte är så viktigt om jag är pigg eller inte... Och så är ju desloratidin lite svårare att få tag på utan recept så det gäller ju att vara lite sparsam med dem. Men i och för sig är de kanske receptfria här i USA, måste kollas upp!

Men allergitabletten bär inte hela skulden - jag hade svårt att sova igår, dels för att Shimmy var fullt övertygad om att hon kunde ta sig in i skåpet utanför min dörr, som Judith har satt en sån där barnspärr på för att Shimmy inte ska ta sig in där, men hon kan öppna den en liten bit så det var ett väldigt dunkande ute i hallen. Och sedan kom det en helikopter och lyste in genom mitt fönster!! Vad ska man säga? Sånt händer bara i USA...

Så hittills har jag varit med om skottlossning, jordbävning och helikopter utanför fönstret. Och jag ska vara här i 120 dagar till, tänk vad mycket spännande jag kommer få vara med om ifall det fortsätter i den här takten. Men vad mer kan hända egentligen? Skallerormsmöte på promenaden kanske? Tydligen kan det hända att björnar förirrar sig in mot stan också, så vi får väl se vad som händer härnäst! Ser fram emot nästa händelse med spänning...

På labbet hände det nog inget som var värt att namna idag, förutom att jag missade chansen till en chokladmunk eftersom jag inte fattade att de var till oss i labbet och när jag fattade det var de redan slut. Bittert...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar