lördag 14 augusti 2010

14/8 Dag 46

Nu sitter jag här i sängen med min best friend forever Shimmy och vi har precis tittat på "Vem tror du att du är" på SVTplay. Intressant med släktforskning, om jag någon gång får lite tid över borde jag prova på det... Bara 38 år kvar till pensionen!

Igår kväll kände jag mig helt förkyld och inte var det bättre imorse heller när jag blev väckt innan klockan sju av både sopbilen, papegojor och grannens skrikungar. De där barnen är ju alltid ute och skriker, alla tider på dygnet. Det spelar ingen roll om det är klockan 22 en vardagskväll eller klockan 6,45 en lördagsmorgon! Åh, vad jag är trött på dem....

Och jag vet ju att mina barn aldrig kommer skrika och störa grannarna heller, självklart inte...

I alla fall, eftersom jag fortfarande var förkyld när jag vaknade tänkte jag att det var bäst att stanna inne och göra ingenting idag. Det blev så fram till efter frukost i alla fall... Sen hade jag så otroligt tråkigt så jag gick ut och handlade mat och städgrejor och sen gick jag hem och städade rummet, tvättade och tömde kattlådan. Sen åt jag sushi till lunch - I love Fresh&Easy-affären, jag har redan berättat om deras reahörna, och idag hittade jag 8 bitarssushi för 1,49 dollar och jordgubbar för 80 cent. Lagom pris!

Appropå jordgubbar. Varje morgon äter jag youghurt med fullkornsflingor och russin och färska jordgubbar till frukost - jättegott! Och nu har jag fått reda på att den Kaliforniska jordgubbssäsongen varar fram till november - perfekt! Men hur ska jag klara mig när jag kommer hem? Och inga blåbär har jag plockat i år heller... Får väl bli nån tråkig gammal müsli.

Jahapp, efter städningen tänkte jag att men nu ska jag i alla fall inte göra mer idag! Satte mig och läste en bok och drack te. Blev uttråkad igen... Så jag tog en promenad i värmen, det har börjat bli sån där bastuvärme igen, usch! Sen mådde jag ännu sämre och har faktiskt stannat inne sedan dess...

Imorgon ska det bli ännu varmare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar