fredag 6 augusti 2010

6/8 Dag 38

Har haft en ovanligt rolig dag i labbet (och improduktiv...). Nästan hela förmiddagen satt vi och tittade på roliga YouTube-klipp, allt från ett barn som varit hos tandläkaren och fått någon medicin (nerdrogad var han...) som gjorde att han ifrågasatte sin existens ("am I real? Is this really happening") till South park! Det kallar jag en väl spenderad förmiddag! Och jag är glad att jag hanmade i det här labbet...

Men sen vid lunch kom någon som skulle fixa minus 80-frysen som insisterar på att inte bli kallare än -60 så då fick vi bli lite seriösa igen... Annie (labbansvarig) hade sagt åt Ron att han måste se lite arg ut när frysmannen kom för att han skulle ta problemet på allvar så då var det bäst att stänga av YouTube...

Paul har tydligen fått för sig att det tar ungefär en halvtimme att köra en HPLC - Albert och jag höll på i sex timmar innan vi var färdiga, även om en stor del av tiden var väntande så är det definitivt inget man gör på en halvtimme! Jag tror inte Paul har jobbat i ett riktigt labb på länge... Men han verkar lika rädd för HLPC´n som alla andra så jag har en känsla av att det inte är en apparat han använt speciellt ofta även vid de tillfällen då han varit i labbet...

Men vi körde i alla fall varsinn HPLC så på måndag får vi se vem av oss som pipetterade bäst. Hoppas det var jag, känner att jag måste hävda mig lite inför Paul som var så tveksam över om jag var redo för att köra en egen HPLC-runda...

På kvällen var jag och Judith och två grannar ute och åt mexikanskt. Det enda mexikanska jag ätit förut är tacos. Idag tog jag något som jag inte kommer ihåg vad det heter, men det var i alla fall som en fritterad skål fylld med ris och grönsaker. Helt okej, men jag måste erkänna att det mexikanska köket nog inte kommer bli en av mina favoriter, jag tycker allt smakar likadant. Men tacos är gott, så länge de inte är för starka... Smakade något mexikanskt av Jason idag till lunch, det var fruktansvärt starkt! Fick blanda ut det med min spaghetti och vegfärssås (inte köttfärssås!) för att inte bränna sönder tungan. Men troligtvis var det inte så starkt för de andra... Det är nog bara jag som har ovana, svenska smaklökar...

I alla fall så var det en trevlig restaurang, typiskt så som man tänker sig en mexikansk restaurang, till och med med ett trepersoners band som gick runt och spelade gitarr och fiol och sjöng - bland annat så sjöng det för en pappa som var där med sina tre tonårsbarn, barnen så ut som att de höll på att skämmas ihjäl och Judith tyckte de var för högljudda så de uppskattades inte av alla...

Imorgon ska jag på grönsaksmarknad - mycket tyskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar