onsdag 25 augusti 2010

25/8 Dag 57

Ni behöver inte oroa er, jag vill inte dö längre! Imorse vaknade jag upp och mådde väldigt mycket bättre än när jag gick och la mig igår, konstigt att en så jobbig förkylning kan bli bättre så snabbt, det är något som inte stämmer här... Som jag sa till Judith - amerikanska förkylningar biter inte på oss européer!

Om det fortsätter i den här takten kommer jag vakna upp som en ny fräsch människa imorgon, full av arbetslust!

Ron och Jason verkade mycket upptagna när jag kom till labbet imorse, men sen märkte jag att de satt och kollade vilka dömda sexförbrytare som bor i närheten av skolan, det var alldeles för många... Sen kollade de hur många som bor inom mitt postnummerområde. 15 stycken! Tre bor i samma hyreshus till och med, undrar om de vet om varandra... Så nu vet man vilka hus man ska passa sig för. Konstigt system att sätta ut namn, adress och foto samt vilka sexbrott de dömts för, men så är det nog i USA... Om det var i Sverige skulle i alla fall ansiktena vara bluddrade så man inte såg personen. Och man skulle definitivt inte sätta ut namn och adress. Undrar vad som är att föredra? Är det vi som är för snälla mot brottslingarna eller är det USA som är för hårda?

Den diskussionen känns lite för djup för en vanlig onsdagskväll men jag lovar att tänka på det!

När jag satt på tåget hem såg jag att mörka moln började komma in över Pasadena från bergen och jag hoppades att det skulle ge lite regn eller i alla fall lägre temperaturer. Men det blev inget av det, det blev lite mulet men inte ett dugg svalare! Men imorgon blir det några grader svalare äntligen, 32 grader har de lovat!

Men på sjukhuset går sköterskorna runt och klagar på hur kallt de har det, och det är verkligen kallt där! Undrar hur mycket de får betala i elräkning för att ha det 20grader inomhus när det är över 40 utomhus?

Nu ikväll har jag kollat på lite internetTV och har sett både Pasadena och Kungsör! Pasadena på "Norska Hollywoodfruar" och Kungsör på "Det okända". Roligt att se både sin amerikanska och sin svenska tågstation på samma kväll! Från Kungsör såg jag också min cykelväg längs ån, min cykleväg till gymmet och vägen till min lägenhet. Det är en overklig känsla att sitta här 1022 mil bort och titta på miljöer som är så bekanta! Nästan som när man satt i Gräfsnäs och tittade på "I en annan del av Köping", fast inte riktigt samma sak...

Undrar om datan börjar få lite värmeslag den också, den är väldigt varm! Bara den inte går sönder innan december! Måste komma ihåg att spara exjobbet på USB också annars kommer det sluta i katastrof!

Jaha, nu såg jag precis på vädret att imorgon kommer bli lika varmt som idag och idag hade Pasadena slagit värmerekord med 102 grader Fahrenheit. Besviken återigen. Känns inte bra...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar