måndag 2 augusti 2010

2/8 Dag 34

Idag har det blivit fyra turer till sjukhuset. Mycket blod att centrifugera och pipettera har det blivit. Fullt upp hela dagen.

Vid lunch blev min data övertagen av volontären Gilbert och eftersom jag inte hade tagit med mig min bärbara (eftersom jag har en så bra data i labbet som ska vara bara min) så kunde jag varken kolla Facebook eller läsa Aftonbladet. Upprörande! Fick göra något vettigt av tiden istället, tog och läste en artikel som Paul skickade mig i julas och som jag försökte kämpa mig igenom under större delen av våren. Men nu förstod jag faktiskt vad den handlade om, så lite har jag lärt mig!

Nu är det så där varmt igen, men inte lika varmt som för några veckor sedan. Det ska hålla i sig imorgon också men sen ska det bli svalare igen, bra! Men i labbet är det iskallt.

Jag hörde av Jocke att han räddat en ko från att bli påkörd, den hade kommit ut på vägen mellan Kungsör och Köping, så han och en person till hade hindrat den från att springa ut på vägen tills polisen kom dit. Ja, det händer då mycket därhemma....

Själv har jag inte sett en ko sen jag kom hit. Men jag har fullt upp med Shimmy the cat istället, men idag gick hon faktiskt ut ur mitt rum helt frivilligt när jag tog fram nagellacket. Så nu vet jag att hon är rädd för både nagellack och golvmoppen. Praktiskt. Om hon går ut frivilligt får man inte så dåligt samvete för att man slänger ut henne när hon blir för närgången. Jag blev nästan tokig på henne när jag satt och fösökte dricka te och läsa en bok och hon gick och strök sig mot boken och tekoppen och försökte gosa med mitt ansikte också. Då fick jag nog och bar ut henne men sen fick jag dåligt samvete för att hon satt utanför dörren och jamade och lät ensammast i världen... Så jag släppte in henne igen...

Sovmorgon till 7,30 imorgon! Och imorgon är det jag som tar med mig bärbara datan till labbet ifall Gilbert får för sig att min stationära data är hans stationära data igen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar