söndag 22 augusti 2010

22/8 dag 54

Jag kan inte påstå att det hänt så mycket idag. Jag hade sönder min tekopp imorse, ska försöka limma ihop den för det var bara örat som lossnade. Hade jag bott kvar i kyliga Gräfsnäs hade jag klarat mig bra utan öra men nu är jag så varm om händerna så det är helt omöjligt att hålla i en varm tekopp. Det var faktisk en av de saker jag tyckte var konstigt när jag flyttade från kallt hus till varm lägenhet, att jag inte längre kunde använda den rosa koppen från Söråker utan öra för att mina händer var för normaltempererade för att kunna hålla i den. Då längtade jag nästan tillbaka till kalla huset, jag tycker ju om min rosa trasiga kopp!

Resten av dagen har jag tillbringat med att studera min allt annat än snygga och jämna solbränna från igår... Jag som faktiskt hade lyckats med att bli i alla fall lite brun men nu är jag mest röd... Ojämt röd blandat med vita partier. Låter det bra? Nej. Har lust att ta på mig något heltäckande imorgon men det ska bli varmt så det är ingen bra idé. Får låtsas som ingenting.

Ja, ja, jag har tre månader på mig att få tillbaka den önskade bruna tonen!

Nej, jag har faktiskt gjort lite annat också. Tvättat. Varit ute och köpt halstabletter och lite sånt. Irriterat mig på att jag tydligen inte kan se skillnad på orden "body" och "foot" och därför kom hem med helt fel grej, i en trasig flaska dessutom. Det är extra störande för jag koncentrerade mig verkligen på att hitta en produkt som innehöll ordet "foot" efter att jag upptäckt att jag av någon anledning läste fel hela tiden, men det hjälpte inte. För att hjälpa oss analfabeter borde det vara lag på att ha en fot, en kropp eller en hand på produkterna så man inte kommer hem med fel produkt... Undrar vilket parti man ska rösta på för att det ska drivas igenom?

Jag skyller på värmen och cetirizin och hoppas att de är enda orsaken till att jag inte kan koncentrera mig mer än två sekunder nu för tiden.

Sen tog jag och betalade lite räkningar. Blev väldigt positivt överrraskad av kreditkortsräkningen som bara låg på lite över 7000 den här månaden - hyra och busskort inkluderat. Hur har det gått till? Beror troligtvis på mycket labbarbete, vilket betyder inte mycket fritid. Eller min bästa kompis matlådan - mycket bra uppfinning! Eller vädret - idag tänkte jag gå ner på stan och titta i lite affärer, men eftersom det är 100 grader varmt minst stannade jag i närområdet istället. Det finns visserligen en jättefin klädaffär här men kläderna är ju så dyra! Om det var ett år fram i tiden när jag förhoppningsvis har min stora, fina apotekarlön skulle jag har köpt en grå klänning och några tröjor. Men nu blev det ingenting istället.... Men i alla fall, nästa helg är det jag som åker till Glendale och shoppar i det stora köpcentret jag åkte förbi på väg till Hollywood! Det tycker jag att jag har förtjänat när jag har så mycket pengar kvar som bara ligger och skräpar och tynger ner plånboken!

Just ja, imorse hade Judith bakat scones som jag var väldigt välkommen att äta av (hon vet hur mycket jag tycker om dem!). Hon är bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar