torsdag 12 augusti 2010

12/8 Dag 44

Idag har jag haft en rolig dag! På skolan var något företag där och presenterade sina produkter så om man gick och pratade med åtta av utställarna (och fick ett klistermärke av varje som bevis...) så fick man gratis lunch. Så jag, Tim och Al gick runt och verkade väldigt intresserade av allt möjligt och fick både pennor, godis och gratis lunch. Bra!

Sen la jag till lite på uppsatsen och frös inte lite bakterier från igår och sen var det dags att gå hem.

På kvällen var jag och Al på "Los Angeles art walk" och det var mycket större än jag förväntat mig, massor med folk överallt! Det visade sig att en av Al´s kompisar som vi träffade längs vägen var från Jönköping!! Så för första gången sen jag kom hit har jag pratat svenska med någon som inte är katt! Oj, vad konstigt det kändes! verkligen helt konstigt och overkligt.... Kändes helt fel att prata svenska när alla omkring oss pratade engelska! Jag visste inte att det skulle kännas så här konstigt, undrar hur det kommer kännas när jag kommer hem igen och alla pratar svenska?

Jag kommer ihåg när vi åkte hem från Tyskland och jag tyckte det var så konstigt att folk på färjan pratade svenska och då hade jag ändå haft Jocke att prata svenska med hela året så jag undrar hur det blir på flyget hem när jag kommer upptäcka samma sak. Ännu större chock troligtvis.... Konstigt hur snabbt man ställer om sig.

Men nog om det! Själva konsten var jag inte så intresserad av, och det var så mycket folk så det var svårt att komma in någonstans också coh när man väl kom in på något galleri var det så mycket folk så man inte såg konsten ändå. Men det var roligt att träffa lite nytt folk och intressant att se hur mycket folk det kan vara i Los Angeles när det händer något - den veckan jag bodde downtown var det folktomt på kvällarna. Bara uteliggare ute...

Jag avslutade kvällen med en vegansk glutenfri muffins med glasyr (cupcake!). Mycket godare än det låter, speciellt glasyren!

Nu måste jag sova, tant är inte van att vara ute till 23,00 längre och imorgon är det kanske (ingen vet...) labbmöte klockan nio så det är väl bäst att vara där för säkerhets skull....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar