onsdag 18 augusti 2010

18/8 Lena-dagen Dag 50

Jaha, så var det min andranamnsnamnsdag idag! Och ingen chokladask har jag fått idag heller...

Det jag däremot fått mycket av idag är väntan. Den sista patienten var tre timmar sen så istället för att komma ifrån labbet vid två fick jag vara kvar till 17,30. Tröttsamt, speciellt när jag var färdig med alla andra uppgifter vid tre! Slog förresten personligt rekord i slemanalys -1 timme och 45 minuter, snart är jag nere i Al´s 1,5 timme...

När alla nättidningar var utlästa hittade jag ett roligt spel på expressens hemsida och kände mig väldigt oseriös. Tur att både Ron och Al var sjuka och hade gått hem tidigare så de inte såg att jag inte direkt satt och läste vetenskapliga artiklar. Men i och för sig tror jag inte att de skulle bry sig för när jag kom tillbaka från sjukhuset vid lunch satt de och tittade på ett klipp på YouTube med en man som sjöng precis som Whitney Houston. Kanske inte direkt en vetenskaplig artikel det heller...

Och det är fortfarande 100 grader varmt här, minst. Jag dör. Väderpresentatören hade ju lovat att det skulle bli svalare idag. Vilken lögnare....

När jag kom hem låg det ett vykort till mig på bordet. Kände inte igen varken motivet eller handstilen, men det visade sig att det var Judith som hade skickat det från sin semester i Indiana. Vad snällt! Hon måste tro att jag är helt tokig i vykort med tanke på alla vykort som familjen skickar!

Nu ska jag ta och titta vad 22 nyheterna har att ljuga ihop om vädret imorgon....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar